З такою амбітною заявою виступив керівник китайської автомобільної компанії Nio. За його словами, багато брендів не переживуть потрясіння на світовому ринку.
Цей рік був дуже насиченим подіями для китайського виробника електромобілів Nio. Він не тільки запустив напів-тверді батареї (semi-solid-state batteries), а й одразу два нових суббренди - Onvo і Firefly. Тепер генеральний директор Nio Вільям Лі каже, що хоче, щоб бренд увійшов до десятки найбільших світових виробників автомобілів до 2035 року.
Лі виклав свої амбіції під час виступу на конференції NIO Day 2024 у Китаї. Він сказав, що не хоче, щоб Nio залишилася позаду своїх «чудових китайських колег», і не очікує, що багато автовиробників переживуть нинішні потрясіння на світовому ринку. Лі вважає, що у 2035 році п'ять із 10 найбільших світових автовиробників будуть китайськими, і на бренди з Піднебесної може припадати до 40% усіх продажів нових автомобілів.
Варто зазначити, що наприкінці 2022 року засновник Xiaomi Лей Цзюнь сказав, що його технологічний гігант може увійти до п'ятірки найбільших автомобільних брендів планети. Тоді Цзюнь припустив, що на п'ятірку найбільших світових брендів припадатиме 80% всього ринку нових автомобілів, а Xiaomi зможе продавати понад 10 мільйонів машин на рік.
На тлі трансформації галузі, спричиненої невдалими планами з електрифікації, спаду продажів і масових скорочень на виробництвах, подібні заяви керівників китайських компаній виглядають не так уже й неправдоподібно. Особливо якщо згадати, що цього року свої позиції серед лідерів світового автопрому серйозно посилила китайська компанія BYD.
Нагадаємо, що за підсумками третього кварталу, BYD став шостим за величиною автовиробником у світі, вперше у своїй історії продавши більше нових машин, ніж Ford. Ймовірно, що китайський автовиробник зможе витіснити Ford із шостого рядка рейтингу, реалізувавши понад 4 мільйони автомобілів за 2024 рік. У третьому кварталі BYD заробив 201 млрд юанів ($27,6 млрд) і випередив за цим показником Tesla ($25,2 млрд).
BYD - не єдина китайська компанія, яка змушує турбуватися традиційних автовиробників. Продажі Geely підскочили в третьому кварталі на 14% після того, як компанія реалізувала 820 тисяч авто. Це дозволило посісти 9-ту сходинку рейтингу між Nissan і Honda. Третій за величиною виробник автомобілів у Китаї Chery також піднявся на 12-те місце в рейтингу, повідомивши про зростання продажів на 27% до 550 тисяч авто.
За даними Nikkei Asia, продажі брендів з Японії, Європи та США минулого кварталу знизилися. Наприклад, продажі Toyota впали на 4% до 2,73 мільйона, хоча вона як і раніше утримує лідерство над VW Group, яка повідомила про зниження продажів на 7% до 2,17 мільйона. Hyundai Motor Group зберегла третю позицію, але її продажі також впали на 3% до 1,77 млн одиниць. У Stellantis справи йшли ще гірше: продажі впали на 20% до 1,14 млн.