Австралійський офіс KIA визнав провал позашляховика Tasman

Австралійський офіс KIA визнав провал позашляховика Tasman

06 грудня 2025
0

KIA визнала, що вихід у надконкурентний сегмент середньорозмірних пікапів Австралії виявився значно складнішим, ніж компанія очікувала. Пікап Tasman, який мав стати стратегічним кроком бренду на одному з найважливіших ринків для цього класу, показує результати, що суттєво відстають від попередніх амбіцій виробника. Якщо раніше KIA публічно заявляла про намір продати у перший рік до 20 тисяч автомобілів і навіть заклала під це відповідний виробничий потенціал на рівні 60 тисяч машин на рік, то реальні показники виявилися набагато скромнішими. Від липня по листопад 2025 року в Австралії зареєстровано лише 3716 Tasman, і навіть оптимістичні прогнози не дозволяють розраховувати більш ніж на 11 тисяч продажів за рік - удвічі менше від початкової цілі.

Через слабкі результати частка KIA Tasman на місцевому ринку пікапів коливається в межах 1-1,8%, тоді як лідерські позиції традиційно утримують Toyota Hilux, Ford Ranger та Isuzu D-Max. Конкуренція посилюється й надалі - наступного року на ринок виходять оновлені Toyota Hilux та Nissan Navara, а Ford продовжує зміцнювати популярність Ranger, який залишається одним із найуспішніших продуктів сегмента.

На брифінгу для медіа операційний директор KIA Australia Деніс Пікколі визнав, що компанія «недоотримує» саме там, де очікувала найбільшої віддачі - на стартових комплектаціях, орієнтованих на корпоративні та державні флоти. За його словами, найбільш оснащені варіанти X-Line та X-Pro демонструють порівняно стабільний попит, тоді як базові комплектації продаються значно гірше очікуваного. Пікколі пояснив падіння інтересу високою фрагментацією сегмента та надзвичайно агресивною конкуренцією, де кожен бренд важко покладається на свої пікапи, розширюючи моторну гаму, включаючи дизельні та гібридні варіанти, і активно бореться за покупця.

Щоби оживити продажі, KIA запустила масштабні стимули - знижки у 2000-4000 австралійських доларів, залежно від комплектації, причому дилери готові додатково зменшувати ціну більш ніж на 10% від рекомендованої. Компанія відверто визнає: досягти запланованих 20 тисяч продажів у перший рік уже неможливо. Пікколі уточнив, що KIA не відмовляється від цієї мети, однак тепер її реалізація може тривати «понад 12 місяців». Він підкреслив, що технічно компанія здатна досягти цього показника, але залишається питання - чи варто вступати у настільки жорстку боротьбу, жертвуючи маржею та маркетинговими ресурсами.

Цікаво, що в KIA не вважають слабкі продажі Tasman критичними для загального бізнесу. Пікколі наголосив, що компанія не збирається ставати «брендом одного пікапа» і прагне підтримувати збалансовану продуктову лінійку, де кожна модель відіграє свою роль без надмірної залежності від єдиного сегмента.

Окремо менеджмент позначив можливі майбутні зміни. За словами Роланда Ріверо, директора з планування продукту KIA Australia, лінійка Tasman є занадто складною, і замість додавання нових модифікацій компанія, ймовірно, оптимізує модельний ряд відповідно до реального попиту. У першому кварталі 2026 року мають з'явитися більш доступні варіанти з одинарною кабіною, орієнтовані на корпоративні замовлення, проте поки невідомо, чи супроводжуватиметься це новим етапом знижок.

Ріверо також підтвердив, що Tasman матиме довгий цикл розвитку: плануються оновлення, серед яких - поява гібридної силової установки, можливий фейсліфтинг та навіть поява більш «екстремальної» версії, натхненної концептом Weekender.

Джерело: Carscoops
Фото: KIA

Обговорення новини

Коментарів поки ніхто не залишив. Станьте першим!

Потрібна авторизація

Вхід | Реєстрація