Автоімпорт палива з Польщі уповільнюється через страйк

Автоімпорт палива з Польщі уповільнюється через страйк

13 листопада 2023
0

Черги на кордоні й страйк польських перевізників змушують нервувати учасників ринку по обидва боки кордону. Та попри це обсяги імпорту дизпального в Україну залишаються високими, зокрема через збільшення постачань залізницею.

Минулого тижня автомобільні партії дизпального на східних терміналах Польщі пропонувалися з націнками +$85-105/т до котирувань CIF. Польські трейдери зазначають, що вибірка продукту погіршилася.

«Наразі це не проблема, оскільки з'явилася можливість продавати дизель на внутрішньому ринку за адекватними цінами. Та якщо так буде й надалі, є ризик затоварювання», - каже представник польської компанії.

Зараз на польському ринку багато дизпального. Гуртові ціни після жовтневого зростання почали коригуватися слідом за низькими котируваннями. Протягом цього тижня базовий прайс Orlen зменшився на 87 зл/м3 (-$25/т), до 5 303 зл/м3.

«На ринку збільшується конкуренція між приватними постачальниками. Вже з'являються пропозиції зі знижками до прайсу Orlen», - зазначає польський постачальник.

На балтійському напрямку дизпальне продовжує дорожчати. З терміналів Orlen Lietuva автомобільні партії ДП з відвантаженнями наступного тижня продаються за +$115-125/т до котирувань CIF, це на $5/т більше порівняно з попереднім тижнем. З кінця жовтня Orlen пропонує зимовий дизель, минулого тижня перші партії вже почали надходити в Україну.

На південному напрямку умови цінових пропозицій цього тижня не змінилися. Проте попит залишається високим. Автомобільні партії ДП у Констанці пропонуються за +$60-85/т до середземноморських котирувань CIF. З нафтобаз у Романі й Фундулі дизель продають із преміями $100-110/т. Останні кілька днів з румунських терміналів продається переважно індійське й грецьке дизпальне. Учасники ринку повідомляють, що на румунських терміналах доводиться стояти у чергах на налив.

«Тут як пощастить. На Констанці можна за два дні завантажитись, а іншого разу доводиться стояти тиждень», - каже один з українських трейдерів.

На дунайських терміналах автомобільні партії дизпального з урахуванням вартості перевалки пропонуються з преміями +$120-140/т до котирувань CIF. Цього тижня компанії продавали теж переважно індійський і грецький дизель. Трейдери повідомляють, що після дощів у Європі рівень води у дунайських каналах відновився по всій довжині.

Зі слів учасників ринку, на півдні зберігається жвавий попит через високу активність зерноперевізників.

«Проливи на південних заправках досі хороші. На західному напрямку ситуація гірша, через страйк на польському кордоні перевезення фактично стали», - каже власник групи Prime Дмитро Льоушкін.

Утім, окремі трейдери повідомляють, що вже бачать перші ознаки зниження попиту у роздрібному сегменті ринку.

Джерело: enkorr

Обговорення новини

Коментарів поки ніхто не залишив. Станьте першим!

Потрібна авторизація

Вхід | Реєстрація