Компанія Tesla розпочала практичне використання системи повного автопілота FSD Unsupervised на своєму заводі Giga Texas, інтегрувавши її у внутрішні логістичні процеси. Електромобілі тепер самостійно пересуваються територією підприємства - від завершення виробничої лінії до зони відвантаження, долаючи при цьому маршрут завдовжки близько двох кілометрів. Це середовище не є стерильним: поруч працюють співробітники, рухаються вантажівки, будівельна техніка, тож система має реагувати на непередбачувані ситуації в реальному часі. Такий крок став важливою частиною глобальної стратегії Tesla щодо підвищення рівня автоматизації на своїх виробничих потужностях і зниження залежності від людського фактора у процесі логістики.
За інформацією, опублікованою Tesla, на заводах компанії у Каліфорнії та Техасі автономні електромобілі вже подолали понад 80 тисяч кілометрів без участі людини, демонструючи здатність безпомилково орієнтуватися навіть на складних маршрутах. У цих умовах пересуваються зокрема моделі Model Y та Cybertruck, яким доводиться долати не лише стандартні повороти, а й рухатися крізь вузькі тунелі, маневрувати на обмеженому просторі та долати підйоми зі схилом до 17 відсотків. Це свідчить про високий ступінь адаптивності системи до реального промислового середовища.
Giga Texas production now uses FSD Unsupervised to deliver cars from end of line to the outbound logistics lot.
— Tesla AI (@Tesla_AI) April 13, 2025
Over 50,000 driverless miles have been accrued between California and Texas factories so far pic.twitter.com/79zKY0U6Ox
В основі системи FSD Unsupervised лежить потужна архітектура штучного інтелекту. Tesla активно використовує глибоке навчання та нейронні мережі, що здатні обробляти колосальні обсяги інформації, зібраної з мільйонів транспортних засобів по всьому світу. Автомобіль обробляє дані з камер, ультразвукових сенсорів та радарів, що дозволяє йому в режимі реального часу створювати тривимірну карту навколишнього середовища, розпізнавати об'єкти, розраховувати маршрути, адаптувати швидкість, реагувати на зміну обстановки й ухвалювати автономні рішення без потреби в нагляді або ручному втручанні. Цей підхід дозволяє значно покращувати точність системи у таких складних завданнях, як дотримання смуг руху, розпізнавання дорожніх знаків, об'їзд перешкод або поведінка в умовах інтенсивного руху.
Застосування FSD Unsupervised на заводі збіглося в часі з підготовкою Tesla до амбітного запуску нового сервісу роботаксі, який компанія планує презентувати вже цього року. Згідно з останніми повідомленнями, Tesla розраховує використати напрацювання з заводів для доведення технології до рівня комерційного використання на дорогах загального користування. Саме тому внутрішня автоматизація, яка сьогодні виглядає як логістичне ноу-хау, вже завтра може стати фундаментом для повністю автономного громадського транспорту нового покоління.
Model Ys autonomously navigate a 1.4 mile trip on a road shared with pedestrians, cars, semi trucks, construction equipment & more pic.twitter.com/iPx2fs78v2
— Tesla AI (@Tesla_AI) April 13, 2025
Цей етап розвитку FSD підтверджує, що Tesla не лише продовжує масштабне тестування своїх передових технологій, а й поступово впроваджує їх у реальні операційні процеси, демонструючи один з найшвидших темпів інновацій у сфері штучного інтелекту та автономного транспорту.