BMW радикально вирішить проблему дилерських націнок та «допів» у Європі. Баварська марка має намір перейти на схему з прямим продажем: покупці укладатимуть договір з автовиробником, а не дилером, що дозволить вказати фіксовану вартість автомобіля. Роль дилерів зводитиметься до видачі автомобілів та технічного обслуговування. Термін реалізації проекту - 2026 рік, проте спочатку модель випробувать на дочірній марці MINI - вже 2024-го.
Про нову модель продажів BMW розповів керівник маркетингового відділу марки Пітер Нота. Топ-менеджер назвав прямий продаж механізмом, який «принесе користь усім сторонам, які беруть участь у процесі купівлі автомобіля».
Розвиваючи свою думку, Нота пообіцяв, що дилери отримуватимуть фіксовану комісію за кожне продане авто. Суму комісії у BMW не розкрили, але журналісти нагадали, що дилерам Mercedes-Benz запропонували комісію 6-6,5 відсотка.
Європейські дилери MINI почнуть переходити на схему із прямим продажем з 1 січня 2024 року. У всьому світі звичного механізму продажів позбуватися не стануть: наприклад, у США збережеться стара система, в якій є місце дилерським «допам».
Від комбінованої системи продажів, коли електромобілі продаються безпосередньо, а паливні моделі через дилера, BMW відхрещується: на думку Пітера Нота, такий розклад змушує дилерів пропонувати клієнтам наявні автомобілі.
Кінцева мета механізму з прямим продажем - однакові пропозиції та однакові ціни по всьому світу. Крім того, BMW має намір безпосередньо продавати автомобілі з невеликими пробігами молодше півтора року. За класичною схемою дилери продовжать продавати решту вживаних машин.