Компанія BYD подала до суду на блогерів, яким не подобаються її автівки

Компанія BYD подала до суду на блогерів, яким не подобаються її автівки

09 червня 2025
1

Найбільший у світі виробник електромобілів, китайська компанія BYD, розпочала масштабну судову кампанію проти блогерів та інфлюенсерів, які публікують негативний контент про її автомобілі. BYD звинувачує цих контентмейкерів у поширенні наклепів і систематично подає позови до суду, прагнучи захистити свою репутацію від дискредитації в інтернеті.

На даний момент компанія вже подала до суду на 37 блогерів і планує розпочати судові процеси ще проти 126 осіб, які, за її оцінкою, поширюють неправдиву або шкідливу інформацію. Ще кілька років тому BYD створила спеціальне «Новинне бюро по боротьбі з шахрайством», метою якого є відстеження та реагування на підозрілі матеріали у медіапросторі. Для посилення контролю компанія впровадила систему заохочень, яка передбачає виплату великих грошових винагород - від 50 тисяч до 5 мільйонів юанів (еквівалент приблизно від 6 900 до 690 000 доларів США) - за інформацію про появу наклепницьких чи дискредитаційних публікацій.

Приклади вже ухвалених рішень вказують на серйозність намірів BYD. Так, одного блогера зобов'язали публічно вибачитися і сплатити штраф у розмірі 100 тисяч юанів (близько 13 800 доларів) за звинувачення компанії у маніпуляціях із контентмейкерами, які нібито повинні були говорити негативно про конкурентів BYD. Іншого інфлюенсера оштрафували після публікації заяв про фінансову нестабільність BYD та нібито близькість компанії до банкрутства.

Варто зазначити, що подібна практика не є унікальною для BYD. Так, у серпні 2023 року компанія Nissan Dongfeng подала позов до суду проти інфлюенсера, який у TikTok розмістив понад 50 відеороликів з критикою їхніх автомобілів. У результаті суд зобов'язав блогера виплатити компенсацію у розмірі 5 мільйонів юанів. У 2022 році Tesla також судилася з китайським блогером, вимагаючи компенсацію на суму в 5 мільйонів юанів, але в підсумку погодилася на значно меншу суму.

Крім BYD, Nissan Dongfeng і Tesla, до суду на інфлюенсерів подавали Great Wall Motor і Changan Automobile, що свідчить про значну тенденцію серед китайських автовиробників жорстко реагувати на негатив у соцмережах. Така практика є поширеною в Китаї, на відміну від «Заходу», де репутаційні спори зазвичай вирішуються менш радикальними методами.

Особливістю китайського законодавства є те, що наклеп тут може розглядатися як кримінальний злочин. Особливо суворо переслідуються випадки, коли негативні висловлювання стосуються великих корпорацій, що часто мають прямі або непрямі зв'язки з державою або комуністичною партією. У цьому контексті навіть наявність частки правди в критиці не гарантує захисту для автора, якщо компанія зможе довести, що публікації завдали шкоди її іміджу або бізнесу. Це створює значний ризик для блогерів з великою аудиторією, оскільки кожне негативне висловлення може призвести до серйозних правових наслідків.

Джерело: InsideEVs
Фото: CarNewsChina

Обговорення новини

No Mercy  

Не можна в Китаї критикувати китайські брички

+3-8ВІДПОВІСТИ  

Потрібна авторизація

Вхід | Реєстрація