CATL випустив батарею для електромобілів без літію

CATL випустив батарею для електромобілів без літію

18 вересня 2025
2

Найбільший у світі виробник батарей для електромобілів CATL почне масове виробництво новітніх натрієвих акумуляторів. Вони значно дешевші, безпечніші та довговічніші.

Натрієві батареї CATL Naxtra почнуть випускати з 2026 року, адже китайський виробник уже добився бажаних характеристик. Про це повідомляє сайт CarNewsChina.

Конструкторам CATL вдалося добитися густини енергії на рівні 175 Вт-год на кг, що забезпечує запас ходу понад 500 км. 5 вересня батарея Naxtra вже пройшла сертифікацію в Китаї. На перших порах випустять натрієві батареї для легкових електрокарів та гібридних вантажівок.

Саме низька густина енергії є основним недоліком натрієвих або содових батарей - за цим показником вони поки що поступаються літій-іонним акумуляторам, тому запас ходу з ними дещо менший.

Утім, содові батареї мають чимало переваг. По-перше, вони суттєво дешевші, адже натрій у природі зустрічається значно частіше, аніж літій.

По-друге, натрієві батареї довговічні й можуть прослужити навіть 20 років, адже витримують до 4000 циклів зарядки-розрядки.

До того ж, вони значно безпечніші, адже не схильні до займання, як літієві батареї, і можуть працювати навіть за температури +70. А ще натрієві акумулятори не бояться морозів і навіть у -40 градусів не втрачають заряд.

Джерело: Фокус
Фото: CATL

Обговорення новини

Віталій Смірнов  

Щільність дещо менша? Номінальна напруга 3.7в * 70ah (1кг ячейка) = 259W енергії в LI-ION. Якщо рахунок в натрієвих був по максимальній кількості енергії, то лі-іон 4.2*70= 294W. 294/175=1.68x різниця в ємності і це суттєво. Уявіть транспорт, який важить 2 тонни і дещо більше. Дещо, тобто 3.36 тонн.

+1ВІДПОВІСТИ  
Віталій Смірнов  

А так, без втрати ємності при -40° і +70° - це просто пушка! Думаю, в холодних країнах це може бути дуже корисним. А з часом можливо придумають і щось краще по густині енергії

+1ВІДПОВІСТИ  

Потрібна авторизація

Вхід | Реєстрація