Мюнхенська компанія з виробництва електричних транспортних засобів ChargeX представила модуль розподілу електроенергії Aqueduct, що забезпечує двонаправлену зарядку. Він є спеціальним рішенням, а не додатком «електромобіль-мережа».
ChargeX представила систему зарядки Aqueduct на виставці IAA 2021 у Мюнхені. Це модульна система заряджання, для якої потрібне лише підключення до джерела живлення. Потім система може бути розширена за рахунок 10 зарядних точок та додаткових функцій за допомогою plug&play. Стартовий модуль повинен бути встановлений 1 раз електриком і керувати модулями розширення таким чином, щоб ніколи не перевищувалося підключене навантаження 22 кВт. Таким чином, замість встановлення 10 настінних коробок з власними підключеннями (наприклад, на парковці компанії або у підземному паркінгу житлових будинків) система Aqueduct з її локальною мікромережею має бути значно дешевшою.
На відміну від добре відомих концепцій, таких як «електромобіль-мережа» або «електромобіль-будинок», ChargeX використовує підхід «електромобіль-електромобіль» для двонаправленої зарядки, але тільки в межах власної мікромережі. Таким чином енергія може передаватися між батареями кількох електромобілів, підключених до однієї системи зарядки. Це полегшує місцеве підключення до електромережі. За словами компанії, в офісі можна буде встановити значно більше точок заряджання.
Модуль розподілу електроенергії Aqueduct можна інтегрувати в існуючу мікромережу Aqueduct Micro-Grid як додаткову точку заряджання за допомогою plug&play. Цей модуль обмінюється даними через стандарт зарядки ISO 15118 і одночасно розділяє мікромережу на 2 наномережі.
«Перша з них, як і раніше, буде живитися від місцевої електромережі, а друга наномережа буде живитися окремо від електромережі, яка живить електромобіль. Автономний підхід усуває нормативні перешкоди та не вимагає схвалення оператора мережі», - йдеться у поясненні компанії.
Таким чином, система ChargeX є особливим випадком V2V. Транспортні засоби заряджаються електрикою від іншого електромобільного акумулятора, і тільки через місцеву мікромережу. Тому пряма зарядка іншого електрокару через зарядне з'єднання неможлива. Інші програми для спрямованої зарядки, такі як «електромобіль-мережа» або підхід «електромобіль-пристрій» також неможливі.
У своєму підході ChargeX покладається на «транспортний засіб-донор» - це транспортний засіб з двонаправленим бортовим зарядним пристроєм, який може подавати змінний струм у мікромережу. Наприклад, Volvo EX90 або споріднена модель Polestar 3. Як відомо, VW Group покладається на зарядку з постійним струмом живлення у своєму двонаправленому підході. Такі електромобілі могли б використовуватися тільки як приймачі у системі ChargeX, але не могли б «випромінювати» змінний струм.
Центральним компонентом концепції «електромобіль-електромобіль», крім самого модуля, є додаток «Drop Power Sharing App» від ChargeX. Він використовується для керування розстановкою пріоритетів, а також для розвантаження. Новий модуль розподілу потужності може бути встановлений у всіх зарядних системах Aqueduct, поставлених із грудня 2021 року.
«Замість дорогих стаціонарних накопичувачів енергії ми використовуємо вже наявні ресурси - це великі батареї в електромобілях», - каже Тобіас Вагнер, співзасновник і генеральний директор ChargeX.