Chery презентувала твердотільну батарею з рекордною щільністю енергії

Chery презентувала твердотільну батарею з рекордною щільністю енергії

20 жовтня 2025
6

Китайський автовиробник Chery представив прототип твердотільного акумулятора з енергетичною щільністю 600 Вт-год/кг, що є одним із найвищих показників у світі серед публічно заявлених.

Це відкриття може стати революцією в електромобільній галузі, забезпечивши запас ходу до 1300 км на одному заряді - удвічі більше, ніж у більшості сучасних електрокарів.

Для порівняння, середній запас ходу навіть преміальних моделей сьогодні становить лише 500-600 км. Новинку Chery презентувала на Глобальній конференції інновацій у місті Уху (Китай).

Ключовою технологічною особливістю нової батареї став твердий полімеризований електроліт, який замінив легкозаймисту рідину, притаманну звичайним літій-іонним елементам. Крім того, використано катод із підвищеним вмістом літію та марганцю, що поліпшує не лише енергоємність, а й безпеку.

Твердотільні батареї мають низку суттєвих переваг: вони менше схильні до займання або перегріву, навіть при пошкодженні (Chery заявляє, що акумулятор витримав тести з проколюванням цвяхом і свердлінням), швидше заряджаються, працюють довше та ефективніше при екстремальних температурах.

За планом компанії, пілотне виробництво стартує у 2026 році, а масовий випуск - у 2027-му. Це дозволить Chery стати одним із перших автовиробників у світі, які виведуть на ринок твердотільні акумулятори високої енергоємності, випередивши конкурентів BYD і CATL.

Втім, залишається головна проблема - висока собівартість. Нині твердотільні акумулятори коштують приблизно у 2,8 раза дорожче, ніж традиційні літій-іонні. Тож для їхньої масової комерціалізації знадобляться або технологічні прориви, або державна підтримка.

Аналітики прогнозують, що до 2030 року частка твердотільних батарей у глобальному виробництві може сягнути 10%, що створить ринок обсягом понад 34 мільярди доларів. Якщо Chery вдасться реалізувати свої плани, це стане не лише технічним проривом, а й зміцнить позиції Китаю як лідера у сфері нових енергетичних технологій.

Джерело: NV.UA
Фото: Weibo

Обговорення новини

Потрібна авторизація

Вхід | Реєстрація
Oleg_H  

Низька собівартість може бути тільки в масовому виробництві.
Так що все буде. за років 7-10 всі китайці будуть їздити по 1000+ км на одному заряді і коштувати на рівні цін сьогодення. А європейський автопром тільки почне чухатись і думати як наздогнати.

+1-1ВІДПОВІСТИ  
Taras Pavlenko  

Oleg_H, можливо. Весь інший світ теж не стоїть не місці і пробує різні варіанти удосконалень. Зараз важко сказати куди рухатиметься еволюція батарей. Батареї це не тільки про авто - це про величезні окремі індустрії. Загалом і зараз уже авто по 400-500 км "на баку" проїжджають. Виявилось, що не тільки це відлякує покупців електрокарів.

+1ВІДПОВІСТИ  
Oleg_H  

Taras Pavlenko, 400-500 це ще не дотягує до психологічного рубежу в 800-1000. Відстань яку без особого напрягу можна проїхати за день. А далі на ніч на зарядку. Ну це моя думка. Особисто для мене електричка це авто для міста-області.

+2ВІДПОВІСТИ  
Показати ще 1
O167  

1000 км без напрягу, а потім "Докторе, скільки мені залишилось?"

+2-2ВІДПОВІСТИ  
Oleg_H  

O167, Це 10 годин в дорозі. Якшо по нормальних дорогах на нормальній машині то це без напряга. Це ж не кожен день так їздиш. В кращому випадку кілька разів на рік десь далі на відпочинок

+2-1ВІДПОВІСТИ  

Потрібна авторизація

Вхід | Реєстрація