Чому змагання BYD vs Tesla є таким важливим для світового автопрому

Чому змагання BYD vs Tesla є таким важливим для світового автопрому

05 січня 2024
2

У 2023 році компанія BYD скоротила відставання від лідера ринку електромобілів Tesla, продавши майже 1,6 мільйона електромобілів у всьому світі. Повинно статись чудо, щоб компанія Ілона Маска зберегла лідерство цього року. Чому за цим протистоянням спостерігає автоспільнота у всьому світі і що з цього випливає?

Загальний обсяг продажів електромобілів китайського гіганта в минулому році склав 1 574 822 штук та виявився на 13% меншим, ніж у американського конкурента - 1 808 581. Але такий результат BYD одразу на 73% краще, ніж у 2022 році, коли було реалізовано 911 140 електромобілів.

Хоча BYD не змогла досягти річного результату Tesla, в останньому кварталі 2023 року вона вийшла переможцем, випустивши 526 409 електромобілів проти 484 507 у Tesla.

Переможні плани китайців

Очікується, що цього року продажі її електромобілів знову значно зростуть, враховуючи, що компанія вже затвердила свою присутність на кількох ключових європейських ринках, включаючи Францію, Німеччину та Великобританію.

На кожному з цих ринків також представлені моделі, орієнтовані на лідерів сегментів: хетчбек BYD Dolphin буде тиснути на лідера продажів MG 4 EV у Великобританії, BYD Seal коштує дешевше, ніж оновлена Tesla Model 3, а BYD Atto 3 здатен перемогти Volkswagen ID.4.

Китайський автовиробник прагне стати найбільшим продавцем електромобілів у Європі до 2030 року, щоб кожен 10-й електромобіль мав позначку BYD. Саме тому компанія настільки націлена на ринок ЄС, що нещодавно погодилася побудувати завод з виробництва електромобілів в Угорщині, ставши першим китайським автовиробником у цьому регіоні.

Примітно, що у 2023 році BYD не продала жодного автомобіля суто з ДВЗ в усьому світі, тоді як роком раніше вона поставила 5049 автомобілів. BYD відмовився від машин з ДВЗ ще в березні 2022 року, хоча на гібридні моделі робить певну ставку, як на перехідну ланку до чистих EV.

Tesla, тим часом, продовжує роботу над зниженням вартості, а отже й доступності, своїх двох найбільш популярних моделей - Model 3 і Model Y. Так, оновлена Model 3 початкового рівня стала в Європі доступнішою приблизно на 7%. Очікується, що Model Y наслідуватиме цей приклад пізніше цього року. На ці дві моделі припадає левова частка продажів: 1 739 707 штук, тоді як на Model S, Model X та Cybertruck припадає лише 68 874 штук або лише 4%.

В чому BYD випереджає Tesla?

Насправді BYD випереджає Tesla другий рік поспіль, випустивши понад 3 мільйони автомобілів у 2023 році, але це враховуючи загальний обсяг виробництва, що включає електромобілі та гібриди.

Більшість автомобілів BYD продаються в нижчому ціновому діапазоні, ніж у Tesla, та випускаються в гібридних версіях на додаток електромобілів. Хоча загальний обсяг виробництва перевищив показник Tesla (BYD випустила 1,6 мільйона електромобілів та 1,4 мільйона гібридів), що наразі дозволяє Tesla бути лідером за обсягом виробництва чистих електромобілів.

Незважаючи на те, що річний обсяг продажів BYD склав 3,02 мільйони автомобілів, він трохи не дотягнув до очікуваного CLSA показника в 3,05 мільйона автомобілів (від Credit Lyonnais Securities Asia - це заснована в Гонконзі міжнародна інвестиційна компанія, яка спеціалізується на управлінні активами), тому акції BYD впали більш ніж на 2%.

Конкуренція загострюється

Компанії, які хочуть отримати шматок швидкозростаючого китайського ринку електромобілів, заполонили простір новими моделями. Китайський виробник смартфонів Xiaomi минулого тижня детально описав свої плани щодо запуску електромобіля SU7, щоб конкурувати з Porsche і Tesla.

Xpeng представив електричний мінівен X9 MPV. Цей китайський автовиробник заявив, що його загальні поставки електромобілів зросли на 17% в річному обчисленні (до 141 601 в 2023 році), причому в грудні йому вдалось реалізувати рекордні 20 115 автомобілів.

Новий бренд електромобілів Huawei, Aito, заявив, що кількість замовлень на позашляховик M9 перевищила 30 000 за сім днів з моменту його запуску. Масові поставки M9 розпочнуться наприкінці лютого.

Aito заявила, що в 2023 році вона зробила 94 380 автомобілів, в тому числі 24 468 тільки в грудні. І це бренд, що з'явився лише в березні 2022 року, а всього за той рік компанія реалізувала понад 75 тисяч автомобілів.

Zeekr, преміальний бренд Geely, розпочала поставки своєї нової моделі - електричного седана 007. За даними компанії, загальне виробництво у 2023 році зросло на 65% - до 118 685 автомобілів.

Інший преміальний виробник електромобілів з Китаю, Nio реалізував минулого року ще більше нових автомобілів - 160 038 штук, що майже на 31% більше, ніж у 2022 році. У грудні компанія поставила трохи більше 18 тисяч автомобілів.

Aion, дочірня компанія державної компанії GAC Motor, заявила, що продала понад 480 000 автомобілів у 2023 році, що на 77% більше, ніж у попередньому році.

Китай має понад сотню автомобільних компаній, конкуренція там дуже жорстока, але й пиріг за який вони борються теж постійно зростає, тому позитивної динаміки росту досягають всі, хто працює не покладаючи рук. А саме так працюють фактично всі в Піднебесній, адже майже кожного працівника весь час готовий замінити не один десяток бажаючих на його місце.

Експансія за кордон

Кілька китайських гравців на ринку електромобілів, включаючи BYD та Nio, також просуваються на ринки за межами Китаю, особливо в Європі.

Згідно з розрахунками зробленими на основі відкритих даних, закордонні продажі BYD у 2023 році перевищили 242 тисячі нових електромобілів.

BYD заявила, що в грудні продала за кордон 36 095 нових пасажирських транспортних засобів, що більш ніж втричі перевищує показник річної давності. Тобто BYD дуже стрімко нарощує експорт і нові ринки.

Висновок

Загальна тенденція в секторі електромобілів, який з року в рік перебирає на себе все більше уваги та коштів, а згодом стане основним в сфері транспортних засобів, полягає в зростанні впливу китайських автовиробників.

Схоже, що китайські автовиробники можуть почати домінувати на світовому ринку. І тому змагання BYD та Tesla було дуже показовим. Бо тільки Tesla було що протиставити китайській експансії.

Джерело: AUTO-Consulting

Обговорення новини

Pluto73  

Я думав що тут розкажуть що BYD єдиний виробник автомобілів, що сам виробляє до них батареї. Про переваги і недоліки такого підходу. Про те що BYD ставить залізо-фосфатні батареї. Знову ж про переваги і недоліки. А стаття виявилася смітником малопов'язаних цифрових показників. Все що нагуглитм зуміли не дуже розуміючи як пов'язати то докупи.

+3ВІДПОВІСТИ  
No Mercy  

Pluto73, щодо батарей згоден. Але BYD, як і інші китайські виробники, виготовляє одноразові автомобілі. При всій моїй упередженості щодо якості Тесли, навіть перших років випуску, вони виглядають, як нові. Китайські ж авто через 1-3 роки виглядають так, ніби їм років 10. Метал іржавіє, салони скриплять, пластик жахливий. Ходова і інше теж одноразове. Через 5-10 років на дорогах буде зрозуміло, чого китайські автомобілі такі дешеві.

-11ВІДПОВІСТИ  

Потрібна авторизація

Вхід | Реєстрація