Дослідження Edmunds показало: чверть жителів США, які продають автомобіль, залишаються винні банку солідну суму. Аналітики підрахували, що лише за півтора року кількість угод з від'ємним капіталом зросла з 18,5% до 24,2%, тобто чимало американців почали продавати машину у збиток і змушені доплачувати зі своєї кишені, щоб закрити кредит.
Середня сума заборгованості за простроченими автокредитами досягла історичного максимуму 6458 доларів, а проблема збитків під час зміни автомобіля зачіпає всі сегменти: від компактних кросоверів до повнорозмірних пікапів. Близько 22% американців залишаються винні за кредитом щонайменше 10 тисяч доларів, а 7,5% - понад 15 тисяч доларів, і це чисті втрати, які не закрити продажем автомобіля.
Експерти пояснюють ситуацію невдалим часом для купівлі: під час пандемії коронавірусу й одразу після неї виник дефіцит мікрочипів, автомобілі продавали помітно дорожче за рекомендовану роздрібну ціну, а тепер ці самі клієнти страждають через низьке оцінювання в трейд-ін. Також багато американців беруть «довгі» кредити, але продають автомобіль раніше, що теж призводить до збитків.
Аналітики радять уважно підходити до кредитів і не спокушатися на низький щомісячний платіж, адже автокредит на сім років майже напевно буде не вигідним, якщо машину доведеться поміняти раніше. За американськими мірками ключова ставка висока: зараз вона становить п'ять відсотків.