У понеділок російське дизельне пальне з ультранизьким умістом сірки (ULSD) продавалося зі знижкою в 130 доларів США за метричну тонну для доставки в Європу, повідомляє Energy Intelligence.
«Час закінчується до того, як Європейський Союз 5 лютого заборонить імпорт російського палива, якраз тієї миті, коли офіційні особи ЄС і G7 починають проявляти великий інтерес до ринкових цін, а цього тижня повинні початися перемовини щодо обмеження ціни», - зазначає агентство.
Зі слів брокерів, кораблі вже зараз відчувають проблеми, а кілька покупців, що залишилися в Німеччині й Польщі, змогли завантажити лише кілька суден до кінцевого терміну.
Поточні російські ціни на ULSD повертаються до приблизно $39 за барель із надбавкою до поточного верхнього рівня цін на нафту G7. Джерела судноплавства оцінюють вартість транспортування російського палива з приморська в Європу в приголомшливі $95 за тонну, незважаючи на невелику відстань.
Європейські трейдери більше стурбовані тим, звідки надходитиме замінне паливо, ніж правилами, що регулюють ціни на російське ULSD, яке постачатиметься в інші країни. росія відіграє величезну роль на ринку дизельного пального в Європі, постачаючи близько 500 тис. барелів палива на день, або близько половини загального імпорту в регіоні.
«Люди готуються до того, що неросійське стане нормою... але росія наразі все ще постачає продукт», - каже провідний лондонський брокер.
Ранні спроби замінити російське ULSD призвели до того, що Європу було завалено танкерами з США, Індії, Саудівської Аравії, Об'єднаних Арабських Еміратів і навіть Китаю, де все ще тече російське паливо. Ціни були нижчими, ніж до повномасштабного вторгнення Росії в Україну.