Шведські компанії Autoliv і POC спільними зусиллями розроблять велосипедний шолом із вбудованою подушкою безпеки. Спрацьовувати вона буде в тому разі, коли встановлені на шоломі датчики зафіксують різкий рух голови велосипедиста. Наприклад, під час падіння або наїзду автомобіля. Саме airbag першим візьме удар на себе. Після цього в справу вступить сама конструкція шолома.
За даними Autoliv, на сьогодні 60% смертельних травм серед велосипедистів пов'язані саме з травмами голови. Як повідомили в компанії, за останні десять років у Швеції кількість важких велосипедних травм зросла на 24%.
На думку розробників, шолом з подушкою безпеки може врятувати чимало життів. Зокрема, ризик отримання велосипедистом смертельних травм і травм середньої тяжкості під час зіткнення на швидкості 20 км/год знизиться з 80 до 30%.
Подібна розробка є і у шведської компанії H?vding, заснованої в 2005 році Анною Хаупт і Терезою Алстін. Це шарф з подушкою безпеки, яка під час падіння активується і обертається навколо голови і шиї. Серійне виробництво шолома-шарфа розпочалося в листопаді 2011 року, а у вересні 2019 року дебютувала версія H?vding 3.0. Вдосконалений шолом отримав підтримку Bluetooth-підключення до смартфона для оновлення прошивки і автоматичної відправки повідомлень екстреним службам. В Європі такий шарф коштує близько 280-360 євро.