Експерти пропонують реформувати українську систему покарань за перевищення швидкості

Експерти пропонують реформувати українську систему покарань за перевищення швидкості

19 листопада 2023
8

У третю неділю листопада відзначається Всесвітній день пам'яті жертв дорожньо-транспортних пригод. До цього дня експерти згадують статистику - згідно з даними Національної поліції, за 9 місяців 2023 року сталося 17?394 ДТП із загиблими і травмованими. Загинуло 2?157 людей, серед них 139 дітей. Ще 21 888 осіб дістали травми. Смертність на наших дорогах одна з найвищих у Європі.

Найчастіше причиною смертельних ДТП є надмірна швидкість. За це передбачена адміністративна відповідальність, однак українське законодавство не стримує водіїв від порушення, наголошують експерти Кампанії «За безпечні дороги». Адже штрафи за перевищення швидкості значно менші за інші випадки недотримання ПДР.

«Наразі закон розглядає перевищення швидкості як таку саму загрозу, що й порушення правил зупинки і стоянки. Відповідальність за них однакова - 340 грн. Це якщо водій перевищив швидкість на 20-50 км/год, і його зупинив патрульний. Якщо ж перевищення зафіксувала камера, то штраф удвічі менший - всього 170 грн, тому що закон передбачає для порушників «знижку». Водночас зупинка на смузі громадського транспорту або несплата за паркування значно «небезпечніші» для суспільства за логікою закону, адже несплата за паркування у центрі Києві виллється аж у 700 грн (зі знижкою - 350 грн)», - коментує Іван П'ятак, юрист Центру демократії та верховенства права.

Щоб українські дороги стали безпечнішими, потрібно реформувати систему покарань за порушення правил дорожнього руху. Найперше - збільшити штрафи за перевищення швидкості, які зараз одні з найменших.

«Смерті і каліцтва внаслідок ДТП можна попередити. І це можна зробити на різних рівнях: і на індивідуальному, і на державному. Від поведінки кожного учасника дорожнього руху, зокрема дотримання правил, залежить і його власна безпека, і безпека інших. Водночас держава може ухвалити рішення, які підвищать цю безпеку. Це як закони про серйознішу відповідальність за перевищення швидкості, так і запуск систематичних інформаційних кампаній та будівництво безпечної інфраструктури», - переконана Олеся Холопік, директорка Центру демократії та верховенства права (ЦЕДЕМ), що адвокатує зміни в дорожній безпеці.

Обговорення новини

Потрібна авторизація

Вхід | Реєстрація
Щирий  

експерти Кампанії «За безпечні дороги».... Це шо за чорти??? Експерти )))

+6ВІДПОВІСТИ  
denis.gz  

Відповідальність пішоходам не хочете зробити? Щоб під колеса не лізли... А також переглянути обмеження, там де пішоходів взагалі не має бути, наприклад на 3-4 рядних дорогах (в один бік). Тобто зробить адекватні обмеження, то ж і порушувати їх не будуть.

+4ВІДПОВІСТИ  
Fighting Falcon  

Чую нове "покращення" не за горами...

+3ВІДПОВІСТИ  
No Mercy  

Краще б дорожне покриття відремонтували, освітлення і розмітку зробили. Якість дорожньої інфраструктури найбільше впливає на безпеку руху.

+2-5ВІДПОВІСТИ  
Reallice  

No Mercy, тут ви праві інфраструктура дороги відіграє 90% в ДТП, а не порушення пдр і розумію що всі хто поставив мінуси це люди які хочуть щоб гроші йшли на зсу.
Дороги, потрібно тримати хоча б у тому стані що вони зараз є.

ВІДПОВІСТИ  
No Mercy  

Reallice, мінуси на будь-який мій коментар ставлять одні й ті ж люди. Бо кількість мінусів часто однакова, незалежно від тематики коментаря, навіть коли мій коментар підтверджує попередні коментарі і погоджується з ними. А про дорожню інфраструктуру, я мав на увазі не конкретно зараз, а взагалі.

ВІДПОВІСТИ  
Reallice  

No Mercy, 100%
Вистачить тільки проаналізувати один минулий рік, як тільки почали відключати світло, відразу ДТП стало на порядок більше. Я вже не кажу про нормальну розмітку чи адекватні кнопочні світлофори на трасі, коли рідко люди переходять і при натисненні кнопки на деякий час вмикається зелений

+1ВІДПОВІСТИ  
Показати ще 1

Потрібна авторизація

Вхід | Реєстрація