Новий електричний Mercedes-Benz CLA, офіційно представлений у березні 2025 року, вже встиг стати об'єктом серйозних технічних дискусій і викликати занепокоєння серед потенційних покупців, особливо в Європі. Основна проблема полягає в тому, що модель, як виявилося, не сумісна з переважною більшістю громадських зарядних станцій на території Великої Британії, Ірландії та низки інших країн Європи. Причиною стало рішення автовиробника не оснащувати новинку 400-вольтовим перетворювачем постійного струму, що став би критично необхідним компонентом для сумісності з чинною інфраструктурою швидкісної зарядки.
У той час як більшість електромобілів, зокрема попередні моделі самого Mercedes-Benz, працюють на 400-вольтовій технології і без проблем заряджаються на доступних публічних зарядних станціях, новий CLA має 800-вольтову електроархітектуру. Така система дає потенційні переваги у вигляді пришвидшеного заряджання та підвищеної ефективності, однак лише за умови наявності відповідного обладнання. В реальності ж, для роботи з інфраструктурою, розрахованою на 400 вольт, автомобіль з 800-вольтовою архітектурою обов’язково повинен бути оснащений спеціальним перетворювачем. Без нього електромобіль фізично не зможе заряджатися на більшості швидкісних зарядних станцій, які все ще домінують у публічному просторі, зокрема в регіонах, де розвиток 800-вольтової інфраструктури лише на початковій стадії.
На практиці це означає, що власники нового CLA у Великій Британії, Ірландії та деяких інших європейських країнах будуть суттєво обмежені у виборі місць для швидкого поповнення заряду. У багатьох випадках вони будуть змушені покладатися виключно на домашню зарядку або ж шукати сучасні надшвидкі 800-вольтові зарядні станції, кількість яких на сьогодні є вкрай обмеженою, особливо поза межами великих міст. Водночас, старіші 400-вольтові мережі все ще становлять основу більшості публічної інфраструктури.
Компанія Mercedes-Benz офіційно не коментує, чому саме було ухвалене рішення відмовитися від вбудованого 400-вольтового перетворювача. Однак фахівці ринку припускають, що за цим стоїть прагнення до зменшення виробничих витрат та оптимізації ціни базової комплектації нової моделі. Водночас така економія може обернутися серйозним дискомфортом для споживачів і втратами для іміджу бренду, який традиційно асоціюється з високим рівнем інженерного опрацювання та орієнтацією на клієнта.
Цікаво, що на окремих ринках Mercedes-Benz уже визнає важливість доступу до ширшої зарядної інфраструктури. Так, у Норвегії, де електромобілі складають переважну частку продажів нових авто і де публічна зарядна мережа особливо активно використовується, компанія оголосила, що запропонує CLA з вбудованим 400-вольтовим перетворювачем. Цей крок може свідчити про те, що під тиском громадської критики, а також у відповідь на ринкову специфіку, Mercedes-Benz може переглянути свою політику і на інших європейських ринках, зокрема у Великій Британії. На цьому фоні відкритим залишається питання, чи буде така опція стандартною для певних комплектацій у майбутньому, чи її запропонують виключно як додаткову за окрему плату.
Таким чином, ситуація з новим CLA засвідчує, що навіть такі авторитетні автовиробники, як Mercedes-Benz, можуть припуститися стратегічних прорахунків у сфері адаптації нових технологій до наявної інфраструктури. Це особливо актуально в контексті перехідного періоду, коли нові архітектури, такі як 800-вольтова, ще не стали галузевим стандартом, тоді як стара система продовжує визначати повсякденну практику заряджання. Як показує приклад Норвегії, гнучкість у реагуванні на специфіку локальних ринків може виявитися вирішальним фактором у конкурентній боротьбі навіть у преміум-сегменті.