Німецький автомобільний клуб ADAC оприлюднив свій щорічний звіт щодо надійності транспортних засобів, який охоплює широкий спектр моделей і технічних показників. Одним із найбільш несподіваних і водночас важливих висновків дослідження є те, що сучасні електромобілі значно рідше виходять з ладу у порівнянні з авто, оснащеними бензиновими або дизельними двигунами внутрішнього згоряння. Ця тенденція відображає глибші зміни в інженерії, якості виробництва та еволюції концепції автомобіля як такого.
Для вимірювання рівня поломок ADAC використовує індикатор кількості випадків технічного виходу з ладу на кожні 1000 транспортних засобів. За даними статистики, електромобілі, виготовлені у період з 2020 по 2022 роки, продемонстрували середній рівень несправностей у 4,2 випадки на 1000 машин, тоді як для машин із ДВЗ цей показник становив 10,4. Це майже у 2,5 рази гірший результат для автомобілів на традиційному паливі, що доводить поступове, але впевнене зміцнення позицій електротранспорту не лише в контексті екологічності, але й у плані надійності.
Ще більш промовистими є тенденції за роками. У 2020 році електромобілі мали 8,5 випадків поломок на 1000 одиниць, тоді як ДВЗ-автівки - 12,9. У 2021 році цей показник зменшився до 4,3 для електромобілів і 8,2 для машин із двигунами внутрішнього згоряння. Найкращий результат спостерігався у 2022 році: лише 1,7 несправності на 1000 електрокарів проти 5,4 для автівок з ДВЗ. Таким чином, не лише електромобілі стали надійнішими - загальний рівень поломок знижується по всій галузі, однак темпи покращення у «електричок» вищі.
Утім, не всі електромобілі однаково надійні. Прикро виділяється Hyundai Ioniq 5, який, за результатами дослідження, виявився найбільш проблемним серед електрокарів 2021 і 2022 років. Рівень поломок для моделей 2021 року склав 18,3 на 1000 авто, а для 2022 року він зріс ще більше - до 22,4. Причини таких результатів у дослідженні не деталізуються, але ймовірно йдеться про системні проблеми з програмним забезпеченням або електронікою.
Натомість приклад Tesla Model Y демонструє зовсім іншу картину. У 2022 році на 1000 екземплярів цієї моделі припадало лише 0,9 випадку поломок - майже вдесятеро менше, ніж у корейського конкурента. Цей результат вказує не лише на високу якість складання конкретної моделі, але й на стабільність електронних систем, злагодженість усіх модулів керування й добру адаптацію до реальних умов експлуатації.
Ще один цікавий приклад - малогабаритна бюджетна Dacia Spring. Цей електрокар, який коштує менш ніж половину ціни Hyundai Ioniq 5, також перевершив його за надійністю: 2,9 несправності на 1000 авто 2022 року випуску. Це красномовно свідчить, що навіть доступні моделі можуть бути надійнішими за визнаних гравців ринку, якщо конструктивно простіші й менш схильні до складних технічних збоїв.
Водночас ADAC уточнює, що більшість несправностей електромобілів стосуються не висковольтних компонентів чи батарей тягової системи, а звичайного 12-вольтового акумулятора, аналогічного до того, що використовується і в бензинових чи дизельних авто. Такий акумулятор відповідає за живлення основних електросистем і в багатьох випадках виявляється головним винуватцем виклику технічної допомоги. Це вказує на те, що зниження кількості поломок не завжди означає відсутність технічних ризиків - радше їх перерозподіл у напрямку менш критичних, але все ж важливих вузлів.
Загалом результати дослідження ADAC підтверджують, що електромобілі вже не є екзотикою, а перетворюються на стабільний і навіть більш надійний транспортний сегмент. Водночас статистика виявляє й слабкі місця нових технологій, на які виробникам ще варто звернути увагу.