Електромобілі в Україні руйнують дороги та не платять за це

Електромобілі в Україні руйнують дороги та не платять за це

05 липня 2025
10

Наскільки сильно шкодять електромобілі українським дорогам, та чи шкодять взагалі, і чи повинні їх власники за це платити - читайте у колонці заступника Голови правління Української асоціації учасників ринку електромобілів Вадима Ігнатова.

Згідно даних ГСЦ МВС загальна кількість зареєстрованих легкових авто всіх типів в Україні, станом на зараз становить близько 10 млн одиниць. При цьому загальна кількість зареєстрованих легкових електромобілів станом на липень 2025 року сягнула приблизно 170 тисяч штук. Тобто частка електромобілів становить всього 1,7%.

Це не 20%, як в країнах, де поступово почали знижувати пільги для електромобілів, як наприклад в Норвегії або Швеції. Тобто, щоб починати думати про зменшення пільг для електромобілів, нам потрібно наростити їхню кількість, щонайменше в 10 разів.

В той же час, така невелика кількість електромобілів запобігають спаленню палива на майже 5 млрд грн тільки за перший квартал 2025 року.

З цієї суми левова частка 60% була виведена за кордон, як оплата паливо і назавжди втрачена для економіки України, натомість збагатила закордонних нафтовиків та погіршила платіжний баланс країни, де гроші в економіці потрібні, як ніколи.

Хейтери електромобілів часто приводять аргумент, що нібито електромобілів не платять за підтримання доріг і це є нікчемний аргумент. Поясню:

  • По-перше, така незначна кількість електромобілів впливає на стан доріг дуже мало, менш ніж сезонні коливання загальної кількості авто на дорогах. Навіть просто підвищення ціни на паливо на АЗС, знижує кількість авто на дорогах на 5-7%.
  • По-друге, по своїй суті той акциз, який вкладається в ціну палива на АЗС і який платять всі власники авто з ДВЗ, є екологічним податком на забруднення навколишнього середовища, яке спричиняють ДВЗ.

А для компенсації вартості експлуатації та ремонту доріг, в розвинених країнах справлять транспортний податок, який логічно розраховувати від маси та розмірів автомобілів, не залежно від типу двигуна.

А поки такого податку в Україні немає, то кошти на утримання доріг некоректно забирають з екологічного податку на паливо.

Джерело: Autogeek
Фото: Вадим Ігнатов

Обговорення новини

Потрібна авторизація

Вхід | Реєстрація
zefir  

В більшості країн світу гроші на ремонти збираються з високих податків на паливо, акцизів. Зараз розглядають прив

+3ВІДПОВІСТИ  
No Mercy  

zefir, в Україні також кошти на ремонт доріг закладені в ціну пального. 60% ціни літру бензину, це акцизи і податки.

+4-9ВІДПОВІСТИ  
O167  

No Mercy, Опосередковано через розподіл доходів від податків можливо. Але не напряму.

ВІДПОВІСТИ  
Показати ще 1
No Mercy  

А ще електромобілі важчі за авто з ДВЗ і також зношують дорожнє покриття, це факт.

+5-10ВІДПОВІСТИ  
Oleg_H  

No Mercy, А вантажні автомобілі важчі за електромобілі. Заборонити всі вантажівки.
Твій джип, про який ти так любиш розказувати важчий за більшість електромобілів. Заборонити!

+1-1ВІДПОВІСТИ  
No Mercy  

Oleg_H, вантажні автомобілі платять в разі більші податки, коли купують набагато більше палива. Не тупи. Тобі не набридло ганьбитися своїм тупізмом.

+1-4ВІДПОВІСТИ  
Показати ще 3

Потрібна авторизація

Вхід | Реєстрація