ЄС вводить величезні мита на електромобілі з Китаю

ЄС вводить величезні мита на електромобілі з Китаю

14 червня 2024
119

Із 4 липня в Європейському союзі запровадить мита на електромобілі з Китаю. Єврокомісія вже проінформувала про це автовиробників із КНР. Про це повідомляє BBC.

Дискусії щодо доцільності мит на авто з Китаю тривали кілька місяців. Спочатку ці збори будуть тимчасовими - їх введуть до 2 листопада, поки триватиме антисубсидійне розслідування. Після цього планують запровадити постійні мита на 5 років, якщо проти цього не виступлять мінімум 15 країн ЄС.

Мито на електромобілі з Китаю - розмір і умови

Розмір мита виявився більшим, аніж прогнозувалося (очікувалося, що ставка складе 10-25%), і може сягати 38,1%. Варто відзначити, що воно буде додатковим, тобто існуюче мито в 10% не відміняється. До того ж, збір буде диференційованим - для окремих виробників запроваджуватимуться різні його ставки.

Зокрема, наразі відомо, що найвища ставка в 38,1% буде застосована до концерну SAIC, який продає в ЄС електромобілі MG та Maxus. Для електрокарів Geely мито становитиме 20%, а для BYD - 17,4%.

Для більшості компаній з КНР ставка складе 21%. Автовиробникам, які співпрацюватимуть під час антисубсидійного розслідування та пройдуть усі перевірки, можуть знизити розмір мита. Крім того, індивідуально розрахують ставки для глобальних автоконцернів, які виготовляють авто в Китаї та імпортують їх у ЄС. Мова йде, зокрема, про BMW, Renault Group та Tesla.

Реакція представників автопрому

Цікаво, що Китайська асоціація легкових автомобілів на рішення ЄС відреагувала досить стримано: «Попередні тарифи ЄС загалом відповідають нашим очікуванням і становлять у середньому близько 20%, що не матиме особливого впливу на більшість китайських компаній».

Також було зазначено, що китайські автовиробники продовжать розвивати європейський ринок, проте не вдаватимуться до агресивних стратегій, адже розуміють важливість галузі, яка створює чимало робочих місць у Євросоюзі.

Разом із тим, деякі європейські автоконцерни виступили проти нових ставок мита. Міністр транспорту Німеччини Фолькер Віссінг зазначив, що такий крок збільшує ризик торгової війни та вплине на німецькі компанії.

А Німецька асоціація автовиробників (VDA) заявила, що потенційна шкода від такого рішення може бути більшою, аніж вигода, адже можливе впровадження дзеркальних заходів проти європейських виробників з боку Китаю. Крім того, нові мита на електромобілі з Китаю розкритикували представники концернів BMW, Mercedes-Benz, Stellantis та Volkswagen, які мають підприємства в КНР.

Нагадаємо, що раніше мито на китайські електромобілі ввели і в США. Воно становить 100%, утім, варто відзначити, що в Штати авто з КНР масово не поставлялися, тому ефект від цього рішення не настільки суттєвий, як від європейських мит.

Варто відзначити, що введення мита співпаде зі спадом на ринку електромобілів. Зниження продажів електричних авто фіксують по всьому світу. Експорт електрокарів та гібридів із КНР у травні знизився на 18,8% порівняно з квітнем та на 4% - порівняно з травнем 2023 року.

Джерело: Фокус
Фото: SAIC MOTOR

Обговорення новини

Потрібна авторизація

Вхід | Реєстрація
Oleg_H  

Самі не можем щось нормальне по адекватній ціні зробити, то задушимо митами. Правильно.
По шляху расєюшкі. Там утільсбори мільйонні вводять, щоб вітчизняного гівновиробника підтримати

+14-9ВІДПОВІСТИ  
RaMoNVicious  

Oleg_H, в сесні? Китайські авто такі дешеві, бо їх китай завалює субсидіями. При тому сам китай має величезні мита на імопртні авто.
ЄС впровадив зеркально те саме, що зробив китай десятки років тому.
На с приводу "самі не можемо" - то це маячні, європка робить набагато якісніші авто ніж китай - будь то електрички, будь то авто з ДВЗ.

+7ВІДПОВІСТИ  
Oleg_H  

RaMoNVicious, Китай особо нічого не імпортує. Всі європейські виробники мають заводи в китаї, і ціни на ці авто набагато нижчі за аналоги в Європі. Їх китай теж субсидіями завалює?
Ніфіга європа електрички не робить, по адекватним цінам. А не робить тому що не може. Майже все виробництво акумів знаходиться в китаї, європа всі акуми там і закупляє.
По якості - ти напевно застряг в 2-тисячних на чері амулет. і навіть зараз чері чи хавал, які в нас продаються, в китаї це саме дешевне гівно, як жигулі. Подивись на огляди китайців вартістю від 35-40 тищ ТАМ

+4-4ВІДПОВІСТИ  
Показати ще 39
Merv  

Я чесно не розумію чого всі так вихваляють ці китайські корита. Це шматки лайна по своїй суті які дешево коштують і цим перебивають ринок. Їх беруть не через те що вони хороші чи якісні, а через те що воно дешеве.

+6-8ВІДПОВІСТИ  
Wav  

Merv, ви застрягли у своєму уявленні про китайські авто на початку 2000-х років. Подивіться огляди та відгуки реальних власників сучасних китайських авто 2021-2024 років випуску.

+12-8ВІДПОВІСТИ  
No Mercy  

Wav, дивився огляди і сам наживо бачив. Порівняно з іншими авто китайські все такіж сирі.

+1-5ВІДПОВІСТИ  
Показати ще 2
Merv  

Я знаю те що ці люди маючи більше грошей - ніколи не куплять китайське авто, ніколи, тому не треба розказувати казки, дешеве гівно - все одно гівно

+4-6ВІДПОВІСТИ  
Tymur_S  

Merv, насамперед сучасні китайські автомобілі достатньо дуже круті, і можуть приємно вразити...або не дуже....ну просто я в свою чергу кажу що треба називати китайські авто дешевим гівном...повірте - знайдуться люди, які в свою чергу, будуть вважати такі автомобілі просто тіп топ...хоча для більшості вони і не сильно сподобаються, і оберуть європейський варіант...

+3-1ВІДПОВІСТИ  
RaMoNVicious  

Tymur_S, "сучасні китайські автомобілі достатньо дуже круті" - круті лише в коментарях в інтернетах.
У вас якє китайскє авто зараз і які авто були до цього?

+4-7ВІДПОВІСТИ  
Показати ще 22
Merv  

Китайські авто із солідним цінником приречені на провал поза кордоном Китаю, і вони це знають, тому і утоплюють ринок заходу своїм дешевим гівном. Дива немає, не може бути один і той самий товар дешевий, а один дорогий при схожій якості. Китай спеціально знижує вартість щоб захопити ринок, а потім ціни підуть вгору. Ми цю фігню вже не раз бачили. А все ще є дурачки які на це ведуться

+3-5ВІДПОВІСТИ  
Wav  

Merv, один і той самий товар при однаковій якості може бути різним за ціною. Тому що в ціну входить показник доданої вартості, а вона може бути різною. Усі економісти знають про що мова, а ось яку "фігню" ви там бачили це твоя особиста справа, нас такі інтимні подробиці не цікавлять.))

+4-4ВІДПОВІСТИ  
Merv  

Wav, споживач ясно що у виграші, але звідки тоді гроші у виробника? Правильно - субсидії від держави щоб поставити на коліна інших гравців на ринку, щоб потім той же самий споживач котрий не може дивитись далі своїх вусів - платив за китайське лайно дорожче ніж мерседес. Тому мита і вводять, щоб не було ситуації коли почнуть банкрутувати і зникати європейські заводи

+1-4ВІДПОВІСТИ  
Показати ще 28
Oleg_H  

Якщо в Китаї все таке гівно, то чому ж всі автовиробники в черзі стоять за китайськими батареями? і по технологіям китайські батареї давно обійшли всіх європейських виробників. Тут і різниця в ціні. Своїм місцевим виробникам батареї поставляються майже по собівартості, іншим з х2 націнкою. А в електромобілі це варість більше половини авто.
А своїх батарей зробити не можуть, бо треба дохуліарди бабла вкласти і часу на розробки. В результаті ціни взагалі злетять до небес. Той самий Маск вже кілька років тому анонсував свої нові батареї, разом з панасоніком.І де вони? до цього часу масово їх не можуть запустити виробництво. а китайці за той час вже нові покоління твердотільних батарей анонсують.

+2-1ВІДПОВІСТИ  
RaMoNVicious  

Oleg_H, чому стоять в черзі за батареями? Так вивчіть як вони виробляються.
Ну і китайскі технології - LiFePO4 винайшли в США, Li-ion - в Японії. І справа не в баблі.

+1-1ВІДПОВІСТИ  
Oleg_H  

RaMoNVicious, Не важливо хто винайшов, важливо хто запустив у масове виробництво. Епл також не перша придумала сенсорні екрани і інші технології. Але саме вона змогла запустити це у масове виробництво.
А лідери колишні по телефонах нокіа, брекберрі? де вони зараз? Те саме стосується і європейських виробників електромобілів. Вони можуть там само опинитись, десь в історії...

+2-1ВІДПОВІСТИ  
Показати ще 4
Oleg_H  

І ще по якості. ті ж самі BYD вже всі авто роблять оцинкованими. BYD там основне авто в такcі. Накатують 400-500 тис км. без особливих проблем.
Багато європейців (саме сучасних) можуть похвалитись такими пробігами?

+2-1ВІДПОВІСТИ  
RaMoNVicious  

Oleg_H, а коли BYD почне нормально знизу авто закривати панелями? Хочаб як на Шкодах.
Будь який сучасний єфропеець проїде 400-500К км з меньшою кількістью проблем, ніж у BYD.

+1-1ВІДПОВІСТИ  
Oleg_H  

RaMoNVicious, Все нормально у BYD зашито. Говорю на прикладі SongL, який в наявності у знайомого вже як 2 роки.
А про європейців 400-500 тищ поржав. Ще до війни кум взяв нового кодіака і поїхав в подорож по Європі. До Італії він не доїхав, на 15 тищ пробігу здох мотор. Завіз по гарантії, дали йому октавію на кілька місяців поки розбирались, вроді по гарантії все зробили, віддали назад, через кілька тищ км знов те саме. Отака вона якість європейська сучасна. дизельні мотори ще може й походять 300-400 тищ. А оті півтора літрові бензинові ніфіга вони стільки не наїздять. І кузова в сучасних німців теж добре гниють. Зараз авто роблять одноразові. Це не ті, що були колись мільйонники

+2-2ВІДПОВІСТИ  
Показати ще 4
Tymur_S  

ого...більше 100 коментів

ВІДПОВІСТИ  
Wav  

Tymur_S, як вам наш "срач" тобто дискусія?)))

ВІДПОВІСТИ  

Потрібна авторизація

Вхід | Реєстрація