В Європейському союзі 4 жовтня проголосували за введення мит до 45% на електромобілі китайського виробництва, повідомляє Bloomberg із посиланням на власні джерела.
За їхніми даними, Європейська комісія, виконавчий орган ЄС, тепер може розпочати реалізацію мит, які діятимуть протягом п'яти років.
Повідомляється, що десять країн-членів ЄС проголосували за мита, тоді як Німеччина і чотири інші країни проголосували проти, а 12 - утрималися.
Таке рішення ЄС ухвалили після того, як розслідування продемонструвало, що влада Китаю несправедливо субсидує китайську промисловість.
Офіційний Пекін це заперечує і у відповідь пригрозив власними митами на європейські молочні продукти, бренді, свинину та продукцію автомобільного сектору.
Як зазначають у Bloomberg, ЄС активно намагається скоротити свою залежність від Китаю. Колишній президент Європейського центрального банку Маріо Драгі раніше стверджував, що «конкуренція, спонсорована китайською державою», становить загрозу для Євросоюзу і може «зробити його вразливим до примусу».
У 2023 році обсяги торгівлі ЄС із Китаєм становили 739 млрд євро ($815 млрд), і тому його члени розійшлися на думці щодо доцільності введення мит.
За даними журналістів, нові тарифні ставки становитимуть до 35% для китайських електромобілів, які планують ввозити до ЄС (їх додадуть до наявної ставки в 10%).
Додаткові мита вже сповільнили темпи продажів китайських авто в Європі - вони впали на 48% у серпні 2024-го (найнижчий показник за півтора року). Країни ЄС є бажаним ринком для представників китайського автопрому - зокрема тому, що електромобілі продають у відносно великих кількостях і за значно вигіднішими цінами, ніж на інших експортних ринках, зазначили в Bloomberg.
За останні три роки частка електромобілів, проданих у ЄС і вироблених у Китаї, зросла з приблизно 3% до понад 20%. Причому безпосередньо китайські бренди зайняли близько 8% частки ринку, а іншу частину зайняли міжнародні компанії, що експортують з Китаю (включно з Tesla Inc.).