Почнемо з самого початку. Нагадуємо, що подача заявки на патент не є гарантією того, що ідея буде втілена в життя. Особливо це стосується автомобільної індустрії, де не рідкість бачити сотні патентів від автовиробників щотижня. Нечасто можна побачити, як ці ідеї матеріалізуються у виробничій формі, тому майте це на увазі, коли читатимете цей божевільний патент про стояче положення водія від Ford.
Заявка була подана FoMoCo ще у 2021 році, але опублікована лише минулого тижня, і вона одразу привернула увагу. Зображення Bronco з людиною за кермом на лобовому склі, безумовно, заслуговує на увагу, але, згідно з інформацією в патентній заявці, застосування запропонованої системи не настільки драматичне.
Функціональність тут двояка. Очевидне застосування - це керування транспортним засобом, не сидячи за кермом. На малюнку зображено стояче положення, коли людина керує Bronco за допомогою датчиків на рамі лобового скла. У патенті також йдеться про управління з положення стоячи на колінах і перехилившись через бік, тож теоретично органи керування можна розмістити в різних місцях, де водій матиме кращий огляд найближчого оточення. Кожен, хто знайомий з агресивним бездоріжжям, знає, наскільки важлива видимість і точна навігація на місцевості. Якщо немає спостерігача, ця система може допомогти водієві об'їжджати складні перешкоди.
Другий пункт цього патенту, який має більше шансів побачити світ, - це численні датчики, які допоможуть визначити, чи дійсно водій перебуває в транспортному засобі, а не просто знаходиться на сидінні. Це може вплинути на роботу систем комфорту та безпеки автомобіля, наприклад, на автоматичне перемикання в режим паркування, якщо водія не виявлено. Це може дозволити водієві переміщатися в будь-якому місці, поки транспортний засіб рухається вперед, але при цьому не можна повністю ігнорувати безпеку. У патенті обговорюється, що така функціональність буде доступна в певних режимах, обмежена дуже низькими швидкостями тощо.