Ford відмовляється від кількох електромобілів

Ford відмовляється від кількох електромобілів

16 грудня 2025
0

Компанія Ford фактично розпочала масштабний перегляд своєї електромобільної стратегії, непомітно згорнувши одразу кілька ключових EV-проєктів і визнавши, що попередня ставка на масовий перехід до повністю електричних моделей виявилася економічно невиправданою. Автовиробник офіційно повідомив про намір радикально «раціоналізувати» свої EV-активи та продуктову дорожню карту у США і на глобальному рівні, що безпосередньо вплине на фінансові результати компанії. За оцінками Ford, цей перегляд обійдеться приблизно у 19,5 млрд доларів одноразових витрат, які будуть зафіксовані у звітності як спеціальні статті.

У Ford прямо визнають, що більше не планують випускати окремі великі електромобілі, оскільки бізнес-модель для них більше не працює через слабший за очікування попит, високі виробничі витрати та зміну регуляторного середовища. У цьому контексті компанія фактично підтвердила згортання проєкту F-150 Lightning у його нинішньому вигляді. Йдеться не про повну відмову від електрифікації пікапа, а про зміну концепції: у перспективі модель планують повернути вже як пікап із подовженим запасом ходу, де електрична тяга поєднуватиметься з двигуном внутрішнього згоряння, що працюватиме як генератор.

Окрім цього, Ford остаточно відмовився від запланованих повністю електричних комерційних фургонів як для європейського, так і для північноамериканського ринків. Замість них компанія зробить ставку на доступніші комерційні моделі з бензиновими та гібридними силовими установками. Виробництво нового фургона заплановане на 2029 рік на заводі Ohio Assembly Plant в Ейвон-Лейк, штат Огайо. Показово, що раніше цей майданчик і низка інших виробничих об'єктів розглядалися як частина масштабної EV-експансії Ford.

Ці рішення стали логічним продовженням раніше ухвалених кроків. Ще до нинішнього перегляду компанія відмовилася від електричних трирядних кросоверів і великих SUV, однак тепер стратегія змінилася більш системно. Ford робить ставку не на повну електрифікацію, а на розширення вибору силових агрегатів. Компанія прямо заявляє, що зосередиться на гібридах та електромобілях із подовженим запасом ходу, які краще відповідають реальним очікуванням клієнтів. За прогнозами Ford, до 2030 року на такі моделі припадатиме близько 50% глобальних продажів, тоді як нині цей показник становить приблизно 17%.

Повністю електричні автомобілі у лінійці Ford не зникнуть, але їх роль буде іншою. Компанія підтвердила прихильність до нових доступних електромобілів на платформі Universal EV Platform. Першу серійну модель на цій архітектурі планують представити у 2027 році, а стартова ціна має становити близько 30 тисяч доларів. Таким чином Ford намагається змістити акцент з дорогих і великих EV на компактніші та масовіші електрокари, де економіка виглядає більш життєздатною.

Паралельно з цим Ford активно розширює гібридний напрям. У компанії підтверджують, що до кінця десятиліття майже кожна модель матиме гібридну або так звану мультиенергетичну версію. Йдеться як про гібриди, орієнтовані на економію пального, так і про продуктивніші варіанти, а також системи з функцією віддачі електроенергії назовні, які вже користуються попитом серед власників пікапів і комерційних автомобілів. У сегменті range-extended EV Ford натякає, що другим поколінням F-150 Lightning справа не обмежиться, і подібні силові установки можуть з'явитися на великих SUV на кшталт Expedition та Lincoln Navigator.

Ще одним важливим напрямом трансформації стала переорієнтація виробничих активів. Ford офіційно перейменовує Tennessee Electric Vehicle Center на Tennessee Truck Plant, де з 2029 року планують випускати нові доступні пікапи з бензиновими двигунами. Це різко контрастує з початковими планами, за якими завод мав стати ключовим майданчиком для наступного покоління F-150 Lightning.

Водночас компанія не відмовляється від інвестицій у акумуляторні технології, але тепер розглядає їх значно ширше, ніж просто частину EV-напряму. Ford запускає бізнес зі зберігання енергії, орієнтований на промислові та домашні системи. Цей крок частково пояснюється надлишковими потужностями з виробництва акумуляторів, які утворилися через уповільнення EV-програм. Завод у Глендейлі, штат Кентуккі, буде переобладнаний для випуску стаціонарних систем зберігання енергії потужністю понад 5 МВт-год, включно з призматичними LFP-осередками, модулями та контейнерними рішеннями. А на майданчику BlueOval Battery Park у Мічигані компанія планує виробляти домашні системи зберігання енергії паралельно з акумуляторними осередками для моделей на платформі Universal EV Platform.

Генеральний директор Ford Джим Фарлі прямо назвав ці зміни «орієнтованими на клієнта» і такими, що мають зробити компанію більш стійкою та прибутковою. За його словами, операційна реальність змінилася, і Ford змушений перерозподіляти капітал у напрями з вищою віддачею, зосереджуючись на пікапах, фургонах, гібридах, підрозділі Ford Pro та новому бізнесі зі зберігання енергії. Фактично йдеться про визнання того, що перехід до електромобілів відбувається значно повільніше і складніше, ніж передбачалося ще кілька років тому.

Джерело: Carscoops
Фото: Ford

Обговорення новини

Коментарів поки ніхто не залишив. Станьте першим!

Потрібна авторизація

Вхід | Реєстрація