Китайська компанія Great Wall Motor (GWM) почувається невпевнено в Європі через слабкі продажі в сегменті електромобілів і труднощі з адаптацією до місцевих традицій керування. Ще торік GWM мала намір побудувати власний завод у Європі, а цього тижня раптово оголосила, що закриває свій головний європейський офіс у Мюнхені.
Європейську штаб-квартиру GWM відкрила у 2021 році, продажі почалися у 2023-му, дебютною моделлю став електричний хетчбек Ora Funky Cat, пізніше до нього приєдналися два плагін-гібридних кросовера Wey - Coffee 01 та Coffee 01. У 2023 році GWM оголосила про ребрендинг в Європі: марки Ora та Wey були знижені в статусі до суббрендів, їх моделі стали продаватися під єдиним брендом GWM, хетчбек Ora Funky Cat був перейменований на GWM Ora 03, Wey Coffee 01 Coffee 02 - у GWM Wey 03.
Минулого року, за даними аналітичного агентства JATO Dynamics, хетчбек Ora Funky Cat/GWM Ora 03 розійшовся в Європі накладом 6237 примірників, а сукупні продажі двох кросоверів Wey склали 82 одиниці. У першому кварталі поточного року GWM Ora 03 продано в Європі в кількості 918 штук, суббренд Wey реалізував 201 автомобіль.
Німецький журнал auto motor und sport подав новину про закриття мюнхенського офісу GWM майже як повну капітуляцію китайської компанії в Європі, тоді як Automotive News Europe повідомляє, що GWM все ж продовжить працювати в Європі, але ця робота керуватиметься безпосередньо з Китаю. Ба більше, представник GWM, який спілкувався з Automotive News Europe, заявив, що в силі залишається й намір компанії побудувати завод у Європі, розглядаються потенційні майданчики в Німеччині, Угорщині та Чехії.
Якщо завод GWM у Європі буде збудовано, то не дуже зрозуміло, як він працюватиме без офіційного представництва - можливо, представництво, як то кажуть, перетворять. Річ у тім, що в мюнхенському офісі, як повідомляє газета Frankfurter Allgemeine Zeitung, панує нездорова атмосфера, китайська та німецька культури управління погано стикуються, китайці поводяться з німецькими колегами дуже грубо, виникають конфлікти. Можливо, нова штаб-квартира, якщо їй судилося з'явитися, складатиметься переважно з експатів, яким не потрібно звикати до китайського стилю керівництва.