Hyundai i30 N, який ще кілька років тому вважався одним із найцікавіших і найхарактерніших доступних хот-хетчів Європи, може несподівано повернутися на європейський ринок. І це при тому, що модель офіційно зникла з продажу в Європі у 2024 році, коли Hyundai оголосила про зміну стратегії розвитку спортивного підрозділу N та курс на електрифікацію модельного ряду. Проте за інформацією британського журналу Autocar, яка ґрунтується на даних від обізнаного джерела всередині компанії, корейський виробник уже працює над відродженням бензинової версії i30 N, причому ключова зміна стосується силової установки, яка, ймовірно, буде гібридною.
Це рішення виглядає логічним на тлі загального падіння інтересу до електромобілів, особливо у спортивному сегменті. Навіть такі знакові бренди, як Abarth, вже відчули на собі певний «електрифікаційний удар», коли їхні повністю електричні новинки не отримали очікуваного відгуку від аудиторії. Схожа ситуація починає формуватися і в Hyundai: нинішня лінійка спортивних моделей N у Європі складається виключно з електричного кросовера Ioniq 5 N та електроседана Ioniq 6 N, які хоч і вражають динамікою, але не викликають у фанатів того емоційного відгуку, що класичні моделі з ДВЗ. Попри постійні заклики європейських політиків до кліматичної нейтральності та скорочення CO2, справжні поціновувачі драйву не припинили бажати саме бензинові спортивні моделі, а не електромобілі.
Оригінальний Hyundai i30 N, який дебютував у 2017 році, став своєрідним проривом для бренду: це був перший серійний автомобіль спортивної лінійки N, створений із прицілом на конкуренцію з найкращими хот-хетчами Європи, включно з легендарним Volkswagen Golf GTI. Модель мала значно жорсткіший кузов, електронний самоблокувальний диференціал та 2,0-літровий турбомотор, який у топовій версії видавав 276-280 к.с. Сучасна топ-версія i30 N Performance розганяється до «сотні» за 5,9 секунди та розвиває максимальні 250 км/год, працюючи в парі з 8-ступеневою коробкою передач із двома зчепленнями та приводом на передню вісь. Європейські продажі моделі завершилися у 2024 році, хоча виробництво на заводі Hyundai у Чехії продовжується до сьогодні - але вже виключно для Австралії, де попит на бензинові спортхетчі залишається стабільним.
Тепер же Hyundai готує повернення моделі й для Європи, але з обов'язковою умовою - адаптацією до нових екологічних норм. За даними Autocar, майбутній i30 N отримає гібридну силову установку, яка дозволить моделі пройти сертифікацію на ринку ЄС, не втрачаючи при цьому спортивного характеру. Хоч офіційної інформації поки немає, джерела британського видання припускають, що основою для гібрида може стати 1,5-літровий бензиновий турбодвигун, доповнений електричною надбудовою, що забезпечить відчутний приріст потужності та крутного моменту у порівнянні зі стандартним i30.
Втім, можливий і інший сценарій. Hyundai вже підтвердила використання експериментального прототипа на базі Veloster для тестів абсолютно нового ДВЗ для спортивних моделей. Інженери описують цей мотор як високопродуктивний та високообертовий. У тестовому прототипі він розташований посередині кузова, але у серійних авто може бути встановлений інакше. Такий підхід нагадує практику Toyota, яка випробовує майбутній 2,0-літровий мотор для лінійки GR у подібних «мулових» машинах із середньомоторною компоновкою. Сам Hyundai визнає, що хоче створити новий бензиновий двигун, який би відповідав вимогам сучасного ринку продуктивних авто та міг би без проблем піти у масове виробництво.
Ще одним непрямим підтвердженням повернення i30 N є те, що фотошпигуни Autocar зафільмували тестування третього рестайлінгу актуального покоління i30, яке має дебютувати вже наступного року. Це означає, що оновлена версія може стати базою для нового i30 N, а його прем'єра може відбутися наприкінці 2026 року або на початку 2027-го.
На підтвердження загального курсу бренду офіційний представник Hyundai заявив Autocar, що компанія планує представити сім нових моделей лінійки N до 2030 року, і ці моделі будуть охоплювати широкий спектр силових агрегатів - від бензинових до гібридних та повністю електричних. Цей коментар прямо спростовує поширене у ЗМІ та серед фанатів переконання, ніби Hyundai N переходить лише на електротягу. Насправді бренд прагне пропонувати спортивні моделі з різними видами силових установок, адаптуючись і до ринку, і до регуляторних вимог, але не жертвуючи характером своїх «енок».