На виставці Advanced Clean Transportation (ACT) Expo 2025, що проходить у місті Анахайм, штат Каліфорнія, компанія Hyundai Motor Company презентувала оновлену версію свого важкого водневого вантажного автомобіля XCIENT Fuel Cell восьмого класу. Цей крок є частиною стратегічного розширення водневого бізнесу Hyundai у Північній Америці та водночас свідчить про серйозність намірів компанії зробити прорив у сфері безвуглецевих вантажних перевезень.
XCIENT Fuel Cell - це перша у світі серійно вироблена важка вантажівка з водневим паливним елементом, яка стала символом нового етапу в розвитку комерційного транспорту з нульовим рівнем викидів. Модель була вперше запущена у 2020 році в Швейцарії, а з того часу вже експлуатується в 13 країнах світу, зокрема в Німеччині, Новій Зеландії, Ізраїлі, Південній Кореї, а також у США. Загальний пробіг автопарку XCIENT Fuel Cell перевищив 13 мільйонів кілометрів, що свідчить про її надійність та затребуваність у різних кліматичних умовах і логістичних сценаріях.
Оновлена версія XCIENT має покращену водневу силову установку, яка пройшла ретельні випробування в Північній Америці з 2021 року. Протягом цього періоду Hyundai співпрацювала з місцевими транспортними компаніями, враховуючи їхні відгуки та особливості роботи в портових зонах, на середніх відстанях і в умовах інтенсивної експлуатації. Це дало змогу створити вантажівку, адаптовану під реальні потреби ринку.
Новий XCIENT Fuel Cell оснащений водневою силовою системою потужністю 180 кВт, яка складається з двох блоків по 90 кВт кожен. Також встановлено акумулятор ємністю 72 кВт-год та потужний електродвигун на 350 кВт із максимальним крутним моментом 2237 Нм. Запас ходу сягає до 724 кілометрів за оптимальних умов. Автомобіль оснащено десятьма балонами для зберігання водню загальною ємністю близько 68 кілограмів, що дозволяє забезпечити достатній запас палива для важких перевезень без частих зупинок для дозаправки. Для ринку Північної Америки створено спеціальну версію вантажівки-тягача класу 8 із максимально допустимою повною масою до 37 тонн, що дозволяє використовувати його для найбільш вимогливих комерційних задач.
Інтер'єр вантажівки також був оновлений із фокусом на комфорт водія. XCIENT Fuel Cell отримав цифрову приладову панель діагоналлю 12,3 дюйма, а також такий самий за розміром сенсорний інформаційно-розважальний дисплей. Центральна консоль обладнана зручними фізичними кнопками, що дозволяє поєднувати сучасні технології з інтуїтивно зрозумілим управлінням.
Значну увагу в новій моделі приділено безпеці та зниженню навантаження на водія під час тривалих поїздок. Вантажівка оснащена розширеним пакетом систем допомоги водієві (ADAS), до якого входять система запобігання фронтальному зіткненню (FCA), система утримання смуги руху (LDW), адаптивний круїз-контроль (SCC), система моніторингу сліпих зон (BCW), а також додаткові інтелектуальні функції - BCW-NEAR та FCW-NEAR, які покращують ситуаційну обізнаність у складних умовах руху, зокрема в міських районах та на розв'язках.
Таким чином, оновлений XCIENT Fuel Cell є не просто новою моделлю в лінійці Hyundai, а віхою в еволюції вантажного транспорту, що поєднує екологічність, потужність, технологічність та практичність. Компанія Hyundai підтвердила, що планує надалі масштабувати водневу мобільність у США та зміцнювати партнерства для розбудови інфраструктури заправок і технічного обслуговування, що є критично важливим для успішного впровадження водневих вантажівок у широке використання на комерційному ринку Північної Америки.