Керівник програми розробки Cybertruck покинув компанію Tesla

Керівник програми розробки Cybertruck покинув компанію Tesla

10 листопада 2025
0

Керівник програми Cybertruck компанії Tesla Сіддхант Авасті оголосив про свою відставку після більш ніж восьми років роботи в компанії. Його шлях у Tesla є одним із показових прикладів внутрішнього вирощування керівних кадрів у компанії, яка за останні роки майже перестала залучати на керівні позиції спеціалістів ззовні, натомість роблячи акцент на підвищеннях із середини.

Свою кар'єру Авасті розпочинав з навчального проєкту Hyperloop, після чого проходив стажування в Tesla і приєднався до компанії одразу після завершення навчання у 2018 році. Вже через два роки він став інженерним менеджером, а ще через рік отримав посаду старшого технічного менеджера програми, відповідального за впровадження 48-вольтової електроархітектури у Cybertruck. Така швидкість вертикального зростання є нетиповою навіть для високотехнологічних компаній, і свідчить про довіру керівництва та відповідальність, яку він отримував на ключових етапах розробки.

Наприкінці 2022 року, напередодні запланованого запуску виробництва Cybertruck, Авасті призначили керівником програми електричного пікапа. Він відповідав за виробниче нарощування випуску моделі та подальші оновлення, проте саме на цей період припало і найбільш різке зіткнення амбіційних планів Tesla з реальними ринковими показниками. Незважаючи на те, що компанія закладала виробничу потужність на рівні близько 250 тисяч автомобілів на рік, продажі моделі, за даними Electrek, не досягають навіть 25 тисяч одиниць щорічно. Cybertruck, який при презентації 2019 року позиціонувався як прорив у сегменті пікапів, виявився дорожчим, менш функціональним і з меншим запасом ходу, ніж очікували покупці - що й сформувало репутацію комерційного провалу.

Авасті заявив про свій вихід у дописі на платформі X, назвавши це рішення «одним із найскладніших» у своєму житті. Він зазначив, що за час роботи в компанії йому довелося пройти шлях від участі у запуску Model 3 та роботи на Gigafactory Shanghai до розробки нових електронних систем і релізу Cybertruck, що він назвав «досвідом, який випадає лише раз у житті». Окрім роботи над Cybertruck, влітку минулого року Авасті також отримав відповідальність за програму Model 3, що стало частиною масштабної внутрішньої реорганізації Tesla після хвилі скорочень і відтоку кадрів.

Провал Cybertruck не варто пов'язувати особисто з Авасті. Основні прорахунки, на думку аналітиків, були закладені на рівні стратегічного бачення проєкту, включно з початковим надмірним оптимізмом Ілона Маска щодо можливостей виробництва та ринку. Прототип, показаний у 2019 році, суттєво відрізнявся від серійної моделі 2023 року як за характеристиками, так і за можливостями, що у підсумку сформувало розрив між обіцянками та очікуваннями покупців.

Джерело: Electrek
Фото: Tesla

Обговорення новини

Коментарів поки ніхто не залишив. Станьте першим!

Потрібна авторизація

Вхід | Реєстрація