Компанія KIA поступово відкриває завісу над своїми амбіціями щодо повернення до сегменту рамних позашляховиків, і нещодавня розмова з представниками бренду під час австралійського заходу пролила світло на потенційні плани виробника. Як з'ясувалося, розробка великого універсального позашляховика, що за форматом може скласти конкуренцію Toyota Land Cruiser Prado, не лише розглядається, а вже фігурує в робочому графіку інженерів.
Під час спілкування з журналістами у межах австралійської прем'єри пікапа Tasman, інженер з підвіски Грем Гемболд на пряме запитання щодо потенційного випуску позашляховика з кузовом універсал відповів без вагань: «через три роки». Тобто йдеться про 2028 рік як можливу дату дебюту нового SUV на базі Tasman. Ця ремарка пролунала неочікувано прямо, що ймовірно стало приводом для оперативного втручання директора з маркетингу KIA Діна Норбіато. Він одразу намагався згладити ситуацію, наголосивши, що основний фокус компанії зараз спрямований на комерційний успіх саме моделі Tasman, а можливий розвиток модельного ряду залежить від досягнення запланованих обсягів продажу.
Переглянути цей допис в Instagram
Утім, сама впевненість, з якою інженер озвучив ймовірну дату запуску, фактично свідчить про те, що в KIA вже ведеться робота над новим рамним позашляховиком. Попри відсутність офіційного підтвердження з боку компанії, така обережність пояснюється внутрішніми корпоративними правилами, згідно з якими нові продукти не коментуються публічно до моменту ухвалення остаточних рішень. У підсумку Грем Гемболд зауважив, що після багаторічного тиску з боку журналістів щодо пікапа KIA йому «потрібно перевести подих», що лише підкреслює інтенсивний інтерес до теми як з боку ЗМІ, так і ринку загалом.
Раніше в KIA вже підкреслювали, що основним конкурентом для Tasman є Ford Ranger, а отже, під час розробки потенційного SUV інженери орієнтуватимуться на моделі, створені на тій самій платформі, що й Ranger, зокрема Everest. Саме Everest, а також нове покоління Toyota Land Cruiser Prado 250 виступатимуть логічними орієнтирами з огляду на розміри, клас і функціональність. Водночас, у KIA чітко дали зрозуміти, що рішення зробити пікап більш утилітарним - з однорядною кабіною та довгою платформою - було свідомим. Tasman не є простою копією Ranger, а навпаки - отримав індивідуальне позиціонування як практичний і комерційно орієнтований автомобіль, покликаний охопити ширшу цільову аудиторію.
Слід також згадати, що минулого року KIA припинила виробництво Mohave - останнього рамного позашляховика в лінійці бренду, який зберігався на ринку значною мірою як данина попиту в окремих регіонах. На сьогодні у модельному ряді компанії немає жодного рамного SUV, однак у KIA чітко розуміють, що на низці ринків, зокрема австралійському, такий тип автомобілів залишається затребуваним. А отже, платформа Tasman, яка вже від початку має рамну архітектуру, потенційно може стати основою для майбутнього універсалу. Це дозволить компанії з мінімальними інженерними змінами вивести на ринок ще одну модель із високим попитом, не повторюючи помилок минулих років.
Проте для реалізації цих планів KIA насамперед необхідно забезпечити успішний старт Tasman, продажі якого в Австралії стартують у липні цього року. За словами представників бренду, лише до кінця 2025 року можна буде отримати повноцінну статистику продажу, яка стане основою для ухвалення наступних кроків. У разі успішного дебюту та належного попиту, запуск нового рамного позашляховика наприкінці десятиліття стане логічним продовженням стратегії бренду щодо розширення присутності в сегменті утилітарних моделей із позашляховими характеристиками.