Майже три місяці тому Hyundai та KIA представили програмне забезпечення, яке було розроблено, щоб запобігти епідемії крадіжок їхніх транспортних засобів, спричиненій недоліком безпеки, який був виявлений у TikTok та інших соціальних мережах. Але це все ще не розв'язало проблему, повідомляє Autoblog.
Дані з семи міст США, зібрані Associated Press, показують, що кількість крадіжок Hyundai та KIA все ще зростає, попри зусилля компаній усунути проблему. Тож майже 8,3 мільйона автомобілів досі є відносно легкою мішенню для злодіїв.
Від Міннеаполіса, Клівленда та Сент-Луїса до Нью-Йорка, Сіетла, Атланти та Гранд-Рапідса, штат Мічиган, поліція повідомила про значне збільшення випадків крадіжок Hyundai та KIA протягом квітня. Восьме місто, Денвер, яке раніше найбільше постраждало від спалаху крадіжок, повідомило про зниження на 23% порівняно з рівнем 2022 року, але все ще зазнало великої кількості крадіжок.
Цього року поліція Міннеаполіса отримала 1899 заяв про викрадення автомобілів KIA та Hyundai, що майже у 18 разів більше, ніж за аналогічний період 2022 року.
Hyundai та KIA заявили, що прискорюють розповсюдження програмного забезпечення, при цьому Hyundai стверджує, що щодня встановлює його на 6 000 автомобілів. Компанія заявляє, що використовує пряму пошту, телефонні дзвінки, цифрову рекламу та соціальні медіа, щоб звернутися до власників постраждалих автомобілів.
Іра Габріель, представник Hyundai, сказав, що компанія намагалася видалити з соціальних медіа відеоінструкції, які показують, як викрасти автомобілі.
«Але, як тільки з'являються нові, - каже Габрієль, - з'являються нові хвилі крадіжок».
Органи безпеки кажуть, що розгортання програмного забезпечення компаній було занадто повільним. З 4,5 мільйонів автомобілів KIA, які мають бути виправлені, встановлено програмне забезпечення на 210 000 одиниць - майже 5%. KIA каже, що надіслала повідомлення приблизно 2,8 мільйона постраждалих власників і очікує повідомити їх усіх до кінця цього місяця.
Для Hyundai ця цифра становить близько 225 000 з 3,8 мільйона автомобілів - приблизно 6%. Hyundai заявив, що очікує зв'язатися з усіма постраждалими власниками транспортних засобів до 18 травня.
Постраждалі автомобілі компаній, а це моделі з 2011 до початку 2022 модельного року, не були обладнані протиугінним іммобілайзером. Такий пристрій містить комп'ютерний чіп у ключі, який має бути розпізнаний іншим чіпом у рульовій колонці перед тим, як запустяться двигуни.
Хоча більшість автовиробників встановлюють такі чіпи роками, Hyundai і KIA відмовились від їх встановлення на багатьох моделях, що дозволяє злодіям використовувати прогалину в безпеці. У 2015 модельному році іммобілайзери були стандартними для 96% моделей інших виробників, але лише для 26% моделей Hyundai та KIA, повідомляє Інститут страхування дорожньої безпеки.