Зі слів трейдерів і аналітиків, китайські нафтопереробники готові збільшити експорт дизельного пального у вересні до понад 1 млн метричних тонн завдяки прибутковій маржі від продажу за кордоном і тому, що вони очікують отримати більше експортних квот з Пекіна. Про це повідомляє Reuters.
Зростання китайського експорту може обмежити нещодавнє різке зростання рентабельності промислового й транспортного палива і компенсувати зниження постачань з Індії й Близького Сходу, де кілька великих нафтопереробних заводів (НПЗ) із вересня мають закритися на технічне обслуговування.
Відповідно до даних, зібраних двома торговими джерелами й китайськими консалтинговими компаніями Longzhong і JLC, експорт дизельного пального з Китаю наступного місяця оцінюється в 1,1-1,2 млн метричних тонн.
Різниця між еталонним сингапурським газойлем 10 ppm і сирою нафтою в Дубаї, рентабельність прибутку для нафтопереробників, відома як крек-спред, за останні два місяці зросла більше ніж удвічі, до $34-36 за барель, через проблеми з НПЗ в США і Європі, показали дані Refinitiv.
Спочатку очікувалося, що експорт сповільниться наприкінці третього кварталу, оскільки нафтопереробники планували збільшити запаси до того, як настане піковий сезонний попит на будівництво, але експортна маржа була надто високою, щоб протистояти їй для продавців, заявили два китайські трейдери, які відмовилися залишитися через політику компанії.
Китайський дизпальне може продаватися щонайменше на 200 юанів ($27,47) за тонну дорожче при експорті порівняно з продажем на внутрішньому ринку, сказав торговий аналітик із Китаю.
Ринок очікує, що найближчим часом Пекін випустить квоти на експорт від 9 до 12 млн тонн паливних продуктів. Попередня партія квот, видана на початку травня, була на 9 млн тонн.
Що стосується реактивного палива, експорт вересневого завантаження оцінюється приблизно в 1,6 млн тонн порівняно з даними Longzhong і JLC. Серпневий експорт оцінюється в 1,7 млн тонн.
Експорт бензину у вересні прогнозується на рівні близько 850 тис. тонн, майже стабільно з серпня, оскільки нафтопереробники отримують приблизно 100 юанів за тонну додаткового прибутку від продажу за кордоном порівняно з продажами на внутрішньому ринку, сказав другий торговий аналітик із Китаю.