На китайському високогірному шосе Цінхай-Тибет електричний седан Roewe D6, розроблений компанією SAIC, досяг видатного технічного та інженерного результату, встановивши новий світовий рекорд Гіннеса за найнижче енергоспоживання серед серійних електромобілів. Рекордна витрата електроенергії склала лише 9,125 кВт-год на 100 км, що є безпрецедентним показником для масових моделей на глобальному рівні. Цей результат зафіксований офіційно й став орієнтиром для усієї індустрії електромобілів, яка наразі перебуває в активній фазі переходу до енергоефективних технологій.
Умови заїзду, під час якого було встановлено рекорд, були справді екстремальними: маршрут довжиною майже дві тисячі кілометрів пролягав через суворий гірський рельєф високогірного шосе Цінхай-Тибет, зокрема через перевали Танггула, висота якого сягає 5231 метра над рівнем моря, та Фенхуошань. Загалом Roewe D6 подолав 1959,9 км упродовж п'яти днів, долаючи перепади температур до -12°C, сильні вітри, снігові бурі й ділянки з вічною мерзлотою. Незважаючи на ці надзвичайно складні умови, автомобіль не лише витримав маршрут, а й зумів зберегти ефективність без зниження динаміки та технічних характеристик, що свідчить про високу надійність силової установки та ефективність системи терморегуляції.
Електроседан Roewe D6 побудовано на базі другого покоління архітектури Roewe Nebula, яке розроблено спеціально для нових електромобілів компанії. Це шасі забезпечує не лише оптимальне розміщення батарей і низький центр ваги, а й дозволяє зменшити аеродинамічний опір, який у випадку D6 становить всього 0,27 Cd - дуже гідний показник для седанів у C-сегменті. За своїми розмірами модель наближається до популярних представників середнього класу: довжина 4792 мм, ширина 1828 мм, висота 1496 мм, а колісна база становить 2750 мм.
Автомобіль пропонується з двома варіантами батареї: базова версія з акумулятором на 42,8 кВт-год має запас ходу до 450 км і електромотор потужністю 95 кВт (127 к.с.), а старша модифікація з батареєю на 53,9 кВт-год - до 520 км пробігу та двигуном на 105 кВт (141 к.с.). Обидві версії мають передній привод, що типово для бюджетно-орієнтованих моделей, але при цьому електросистема дозволяє динамічне й плавне прискорення навіть в умовах зниженого атмосферного тиску, характерного для високогір'я.
Салон Roewe D6 виконано у стилі мінімалізму, однак він не позбавлений технологічних рішень. Центральна консоль оснащена 12,8-дюймовим сенсорним дисплеєм, є цифрова панель приладів, система бездротової зарядки на 50 Вт у двох зонах, а також класичні фізичні кнопки для основного керування - що створює збалансовану комбінацію сучасного підходу та традиційної зручності.
Попри технологічні досягнення, продажі бренду Roewe у 2024 році поки що залишаються помірними: згідно з даними Китайської асоціації легкових автомобілів (CPCA), компанія реалізувала 197 948 автомобілів, що трохи не дотягує до заявленої мети в 200 000 одиниць. Водночас модель D6 здатна суттєво змінити ситуацію завдяки своїй унікальній комбінації ефективності, надійності й ціни, а встановлення світового рекорду лише посилює позиції SAIC на тлі глобальної конкуренції в електромобільному секторі.
Таким чином, Roewe D6 не лише продемонстрував виняткові технічні характеристики, але й поставив нову планку для енергоефективності в умовах реального експлуатаційного стресу. Цей рекорд може стати потужним імпульсом для подальшого розвитку електромобільної технології, особливо в категорії масових доступних моделей, до якої належить D6.