Виробники електромобілів КНР спробують обійти мита, побудувавши власні заводи в безмитній до ЄС зоні.
Два варіанти розвитку подій уже готові для такого впровадження. У першому випадку китайська компанія з виробництва електромобілів BYD, будуючи завод в Туреччині, планує використати у своїх інтересах угоду про безмитний експорт між Туреччиною та ЄС. Там давно вже діє домовленість, що виготовлена в Туреччині техніка при ввезенні на територію Євросоюзу не обкладається митним збором.
У другому варіанті варто розглядати недавнє оголошення BYD про будівництво заводу в Сегеді, Угорщина. Назріває й третій варіант про угоду між китайською компанією Chery та іспанським автовиробником Ebro. В цій програмі ймовірно буде спільне виробництво електромобілів.
Турецький варіант матиме чи не наймасштабнішу перспективу просування продукції на континенті, оскільки BYD інвестує в це виробництво понад один мільярд доларів. Про цю новину стало відомо практично одночасно, як ЄС запровадив додаткові тимчасові тарифи на китайські електромобілі до 38 відсотків.
Виділена для Volkswagen у Манісі на півночі західного портового міста Ізмір земля буде передана китайській компанії. Таким чином, замість довгої тяганини з виділенням землі під забудову китайський виробник отримує її практично миттєво.
«BYD є найбільшим у світі виробником електромобілів і одним із найпередовіших з точки зору технологій і якості виробництва. Дійсно, це буде солідна інвестиція як для турецького ринку, так і для європейського ринку, завдяки чому станеться обхід митних тарифів, що застосовуються до транспортних засобів китайського походження», - сказав AFP незалежний консультант Левент Тайлан, на яке посилається France 24.
За його словами, завод у Туреччині зі встановленою проєктною потужністю 125 000 автомобілів на рік є розумною інвестицією. BYD матиме річний потенціал продажу приблизно 25 000 автомобілів на ринку Туреччини та експортуватиме щороку на перших порах 75 000 машин до ЄС.
І хоча тарифи Євросоюзу є тимчасовими, процес будівництва китайських заводів розпочався. Експерти вже прогнозують, що рішення про введення постійних тарифів, за яке більшість країн-членів має проголосувати у жовтні, взагалі не пройде.