Американська компанія Tesla ухвалила стратегічне рішення піти шляхом повної вертикальної інтеграції у виробництві акумуляторних батарей, наслідуючи приклад китайського гіганта BYD. Такий підхід передбачає повний контроль над усіма етапами виробництва - від видобутку та переробки сировини до фінального складання батарей. Основною метою цієї стратегії є зменшення залежності від китайських постачальників, а також зниження собівартості акумуляторів, що має важливе значення для конкурентоспроможності Tesla на глобальному ринку електромобілів.
Центральним елементом нової моделі стали власні акумуляторні елементи формату 4680, виробництво яких уже розгорнуто на кількох заводах компанії, зокрема на Gigafactory Texas. За оцінками аналітиків з Piper Sandler, Tesla взяла курс на створення замкненого виробничого циклу, який включає всі ключові етапи: від переробки літію та виробництва катодних матеріалів до складання готових батарей. Таке рішення дозволяє уникнути залежності від зовнішніх постачальників і суттєво підвищити стабільність ланцюга постачання.
Ключовою технологічною інновацією в цьому процесі є так зване «сухе покриття електродів» - Dry Battery Electrode (DBE). Ця методика, яка в кілька разів швидша за традиційний вологий спосіб нанесення електродного шару, здатна суттєво зменшити витрати на виробництво, підвищивши при цьому ефективність. Якщо Tesla зможе масштабувати цю технологію до промислового рівня, компанія планує досягти річного обсягу виробництва на рівні 10 ГВт-год акумуляторів LFP (літій-залізо-фосфатного типу). Разом із партнерами Tesla прагне досягти сукупного виробництва на рівні до 100 ГВт-год щороку.
Проте навіть таких масштабів поки недостатньо, щоб повністю задовольнити потреби компанії: лише у 2024 році Tesla реалізувала майже 1,8 мільйона електромобілів, для яких знадобилося понад 125 ГВт-год батарей. Таким чином, Tesla продовжує активно розвивати співпрацю з зовнішніми виробниками, але водночас упевнено рухається до створення повністю автономного ланцюга постачання.
На тлі загострення геополітичної ситуації та зростаючого прагнення США до зменшення критичної залежності від китайської індустрії, Tesla стала фактично єдиним американським автовиробником, який не лише декларує, а й реалізує стратегію технологічної автономності у сфері акумуляторів. За словами аналітиків Piper Sandler, саме така стратегія забезпечує Tesla суттєву перевагу як з точки зору технологій, так і у питанні незалежності від глобальних ланцюгів постачання, де Китай відіграє домінуючу роль.