Культовий родстер Mazda MX-5 Miata, який у 2025 році відзначає своє 35-річчя, готується до зміни покоління. Попри те, що нинішнє покоління ND перебуває на ринку вже десять років, у компанії Mazda не поспішають із радикальною модернізацією. Навпаки, ключовим завданням для інженерів і дизайнерів залишається збереження головних цінностей моделі - компактності, легкості, задоволення від керування та механічної коробки передач.
Генеральний директор відділу дизайну Mazda Масасі Накаяма наголосив, що наступна генерація MX-5 повинна бути ще легшою, ніж нинішня, але без компромісів у динаміці чи надійності. За його словами, компанія докладає зусиль, аби зберегти масу автомобіля нижчою за 1000 кг. Це фактично відповідає показникам спеціальної версії 990S для японського ринку, яка оснащена 1,5-літровим двигуном і важить 990 кг. Підхід Mazda залишається незмінним - відмова від надмірної електроніки й зайвих систем на користь легкості та чистого задоволення від водіння.
Окрему увагу приділено габаритам майбутнього автомобіля - нова MX-5 не перевищить 4 метрів у довжину, що відповідає сучасному поколінню (3,91 м). Це дозволить зберегти класичний вигляд родстера, маневреність і чітке відчуття дороги.
Під капотом нової MX-5 з'явиться абсолютно новий атмосферний двигун Skyactiv-Z об'ємом 2,5 літра, який замінить нинішні 1,5- та 2,0-літрові агрегати. Очікується зростання потужності (нині американська версія видає 181 к.с., а японська 12R - 197 к.с.), а також поліпшення паливної ефективності. Водночас представники компанії підтвердили, що впровадження турбонаддуву не входить у плани, оскільки це суперечить філософії моделі - забезпечувати лінійне й передбачуване прискорення.
Наразі офіційні терміни виходу нового покоління не розголошуються, однак Mazda вже активно працює над розробкою моделі, яка не тільки відповідатиме суворішим екологічним стандартам, а й залишиться вірною ДНК MX-5.
У рамках святкування 35-річчя моделі компанія також випустила ювілейну серію, обмежену 350 екземплярами для ринку США. Вона оснащується 2,0-літровим двигуном, що працює в парі з шестиступеневою механічною коробкою передач. Вартість ювілейного варіанту стартує від 36 250 доларів.