Сучасні електромобілі при гальмуванні все більше покладаються на потужну систему рекуперації, ніж на традиційні гальмівні механізми. Це навіть створює проблеми при експлуатації.
Так, концерн Volkswagen на своїй платформі MEB завбачливо використовує дешеві барабанні механізми на задній осі. За словами інженерів компанії Mercedes-Benz, рекуперативного гальмування електромобілям вистачає у 98% випадків, а звичайні гальма необхідні лише у позаштатних ситуаціях. Тому інженери запропонували повністю позбутися звичних гальмівних механізмів, замінивши їх на іншу систему.
Інженери прибрали фрикційні механізми з коліс та перемістили їх у моторно-редукторний вузол. Насамперед, це дозволило зменшити непідресорені маси відразу на 90 кг, що благотворним чином позначиться на керованості та плавності ходу. Крім того, це дозволило зробити колеса повністю закритими. Нарешті, такі гальма менше схильні до контакту з водою.
Нові фрикційні механізми встановлені з обох боків від моторно-редукторного вузла. Конструкція включає два диски - один встановлений на приводний вал, а другий статичний. Площа контакту вони значно більше, ніж в традиційних гальмівних колодок з дисками. Передбачені невеликі піддони для збирання абразивного пилу та система рідинного охолодження, покликана запобігти перегріву механізму.
Якщо електромобіль має лише один електромотор, то на другій осі також можна встановити окремі фрикційні механізми поза моторно-редукторним вузлом. Інженери Mercedes-Benz запевняють, що нова гальмівна система не потребує обслуговування та розрахована на весь термін служби електромобіля. Бонусом іде відсутність шуму від роботи гальм.
Інноваційні гальма для електромобілів все ще знаходяться на стадії розробки та тестування, остаточне рішення щодо їх впровадження на серійних машинах буде ухвалено після проходження всього комплексу випробувань.