Німецький автовиробник Mercedes-Benz офіційно оголосив про масштабну трансформацію своєї лінійки мінівенів: уже незабаром флагманський V-Class поступиться місцем абсолютно новому поколінню розкішних моделей - VLE та VLS. Ці автомобілі увійдуть до абсолютно нової стратегії бренду у сегменті преміальних MPV (multi-purpose vehicle) і матимуть виняткову електричну платформу, вишуканий дизайн та широкий функціонал, орієнтований як на сімейних користувачів, так і на VIP-клієнтів. Перший концепт під назвою Vision V буде представлений 22 квітня на міжнародному автосалоні в Шанхаї.
Цей концепт не просто демонстраційний зразок - він фактично задає вектор розвитку для наступного покоління мінівенів Mercedes-Benz. Vision V символізує перехід до нового класу розкоші на електротязі. Він побудований на інноваційній 800-вольтовій електричній архітектурі VAN.EA (Van Electric Architecture), яка забезпечить не лише високу енергоефективність, а й відповідність найсучаснішим вимогам до зарядної інфраструктури та дальності ходу. За попередніми даними, топова версія майбутніх моделей зможе долати до 500 км без підзарядки, що цілком відповідає потребам навіть тривалих подорожей у межах мегаполісів чи міжміських маршрутів.
Як зазначається у тизерах, що їх опублікувала прес-служба Mercedes-Benz, Vision V отримає не лише оригінальні аудіотехнології, серед яких – вишукані динаміки інтегровані в інтер'єр із продуманою акустикою, а й особливі елементи розкоші. Наприклад, в салоні буде встановлений елегантний висувний столик зі спеціальною шаховою дошкою - акцент на витончені деталі свідчить про безкомпромісне прагнення бренду створити унікальний простір для відпочинку й інтелектуального дозвілля.
Vision V стане прообразом одразу декількох серійних моделей, які матимуть різну спрямованість: сімейні мінівени для щоденного використання, розкішні шатли для бізнесу та VIP-лімузини для представницьких функцій. За інформацією з офіційного джерела Mercedes-Benz, цілком імовірно, що флагманська версія VLS вийде під преміальним суббрендом Maybach - це стане ще одним підтвердженням наміру компанії зміцнити свої позиції в ультралюксовому сегменті. Такий крок видається логічним, враховуючи успіх седанів і позашляховиків Maybach на ключових ринках.
Китай виступає основним ринком для нової серії мінівенів. У цій країні попит на MPV стабільно високий, особливо на їх електрифіковані варіації. Зараз у КНР активно продаються такі моделі, як Voyah Dreamer, Denza D9, Xpeng X9 і Zeekr 009 - кожна з них по-своєму задає стандарти в класі електричних мінівенів. Тож Mercedes-Benz прагне не лише відповідати конкуренції, а й задати нову планку якості. Поки що невідомо, чи матиме нова серія гібридні модифікації. Суперечки з цього приводу тривають: деякі конкуренти пропонують гібриди, інші ж роблять ставку виключно на електротягу. Сам Mercedes-Benz утримується від конкретних заяв, залишаючи поле для маневру до фінального етапу розробки.
До виходу серійних моделей на ринок залишилося ще близько року, адже старт виробництва запланований на 2026 рік. Цей час компанія використає для вдосконалення технологій, підготовки виробничих потужностей і адаптації до регіональних ринків. Тим часом, задля розчищення місця під нову лінійку, Mercedes-Benz оголосив про дострокове завершення виробництва моделей Citan/eCitan та T-Class/EQT. Ці «молодші» моделі більше не відповідатимуть стратегічному курсу бренду, який зосереджується на середньо- та великогабаритних преміальних MPV.
Водночас дизельні версії V-Class та Vito, що нещодавно пройшли оновлення, ще деякий час залишатимуться в продуктовій лінійці. Це пов'язано з тим, що не всі ринки наразі готові до повної електрифікації, тож на перехідний період Mercedes-Benz збереже для деяких країн варіанти з ДВЗ. Однак стратегічно орієнтиром залишається електротяга - це підтверджується не лише технічними характеристиками майбутніх моделей, а й усією продуктовою політикою концерну Daimler у сфері легкових та комерційних автомобілів.