Компанія Wiener Linien у Відні розпочинає випробування водневого міського автобуса Hyundai Elec City FC 12 - першого автобуса південнокорейського виробництва, який вийде на дороги Європи. Ця модель була розроблена у співпраці зі словенською компанією TAM, яка виготовила кузов. Основна особливість новинки - технологія зберігання водню під тиском 700 бар, що застосовується вперше в Європі.
Автобус обладнаний паливним елементом потужністю 90 кВт, який живить 180-кіловатний електромотор. Під час тестового періоду Hyundai Elec City FC 12 буде використовуватися на маршрутах з пасажирами протягом трьох років, що дозволить оцінити його ефективність у реальних міських умовах. Це вже другий водневий автобус, який Wiener Linien отримала від Hyundai Astria в межах співпраці. Раніше, у березні 2024 року, оператор випробовував водневий автобус від молодої німецької компанії Arthur Bus GmbH.
Масштабне впровадження водневого транспорту у Відні розпочнеться влітку 2025 року. Зокрема, на маршруті 39А в районі Деблінг будуть введені 10 водневих автобусів португальського виробника Caetano Bus, а на центральних міських маршрутах 2А і 3А почнуть працювати 10 мініавтобусів від італійської компанії Rampini.
Європейський ринок водневих автобусів нині активно розвивається. У 2024 році було зареєстровано 378 нових автобусів, що на 82% більше, ніж у 2023 році. Однак частка таких машин серед усіх автобусів zero-emission поки що залишається невеликою - 4,6%. Найбільший одиничний контракт на водневі автобуси у вересні 2023 року уклала польська компанія Solaris, яка поставить 130 автобусів Urbino 12 Hydrogen в Болонью у 2026 році.
За підсумками 2024 року, лідером європейського ринку водневих автобусів став Solaris, який реалізував 207 одиниць. На другому місці опинилася британська компанія Wrightbus, а третє місце посіла Caetano Bus.
Випробування Hyundai Elec City FC 12 у Відні стане важливим кроком у розвитку водневого громадського транспорту в Європі, а отримані результати можуть вплинути на подальше поширення таких технологій у містах.