На озброєнні українських захисників було помічено модифікацію бронемашини «Козак-2М1» з дистанційним бойовим модулем. На опублікованому 30 серпня в соцмережах відео можна побачити дистанційно керовану кулеметну турель.
У коментарі до публікації зазначено, що машина була створена для повітряно-десантних бригад і сил спеціальних операцій.
«Поблизу лінії фронту з'явилася абсолютно нова українська бойова броньована колісна машина «Козак-2М1» з дистанційно керованою кулеметною туреллю. Навіть в умовах війни Україна продовжує виробляти та вдосконалювати власні бойові машини», - написали автори твіту.
Оглядачі «Мілітарного» уточнили, що на бронемашині встановлено великокаліберний кулемет КПВТ калібру 14,5 мм. Повідомляється, що такий кулемет є досить потужною зброєю, тому становить загрозу не тільки для живої сили противника, а й для укріплень і окремих видів бронетехніки.
A brand new ??#Ukrainian armored combat wheeled vehicle «Kozak-2M1» with a remote controlled machine gun turret, appeared near the frontline.
— Cloooud |?? (@GloOouD) August 30, 2023
Even during the war, Ukraine continues to produce and improve its own combat vehicles.
This vehicle was created for airborne brigades… pic.twitter.com/Z6EVfVkmQq
«Кулі такого калібру можуть пробити цегляну кладку або броню більшості зразків легкоброньованої техніки, яку використовують росіяни», - зазначили експерти.
Вони також розповіли, що кулеметна турель оснащена потужною оптичною системою з кількома каналами спостереження, один з яких може бути тепловізійним. При цьому цифрові засоби спостереження тепер є не тільки в оператора модуля, а й у водія бронемашини.
Оглядачі пояснили, що дистанційне керування туреллю здійснюється за допомогою пульта командира машини. Примітно, що встановлений на «Козак-2М1» бойовий модуль не вдалося зіставити з жодним серійним іноземним зразком.
Однак він практично ідентичний модулю, який встановлюють на українські БМП-1ЛБ. Як повідомили експертам бійці ЗСУ, цей модуль має іноземне походження, але дані слід уточнити. Також було помічено, що технологічну складність встановлення модуля, роботи, найімовірніше, проводили на потужностях заводу-виробника.