Приватний британський аукціонний будинок Bonhams виставив на продаж реконструйований гоночний автомобіль Гордона Беннета Napier L48 «Samson» 1904 року. Торги відбудуться 29 лютого у гольф-клубі «Fernandina Beach» на острові Амелія. Попередня вартість лоту - 1 мільйон доларів.
Napier L48 - перший у світі успішний шестициліндровий гоночний автомобіль. Дебютним в історії «гонщика» став заїзд Portmarnock Sands Speed Trials в Ірландії у вересні 1904 року, де він показав найкращий час. Того ж місяця Napier повернувся на континент на Gaillon Hill Climb у Франції, де брали участь двадцять два пілоти.
Керований Артуром Макдональдом він подолав дистанцію в один кілометр за рекордні 29,4 секунди. Але наступного заїзду цей рекорд був побитий й L48 фінішував лише третім.
Свою найбільшу перемогу Napier L48 здобув 25 січня 1905 року. Заїзд проходив на піщаній ділянці між Ормонд-Біч та Детройтом у Флориді. Під управлінням англійця Артура Макдональда Napier побив світовий рекорд швидкості, розігнавшись до 168,38 км/год. Це був перший британський автомобіль, який подолав планку у 160 км/год на американському континенті.
У жовтні 1906 року L48, керований Дороті Левітт, встановив світовий рекорд швидкості серед жінок. Під час заїзду у Блекпулі гонщиця зуміла розігнатися до 145 км/год.
Всі ці роки під капотом Napier L48 стояв 15-літровий рядний 6-циліндровий двигун F-подібною головкою, який розвивав 240 к.с. при 2300 об/хв. Він вважається першим у світі успішним двигуном такої конфігурації. Між 1906 та 1908 роками його замінили на потужніший 20-літровий мотор. Разом із новим «серцем» автомобіль отримав прізвисько «Samson»: мідні трубки охолодження двигуна нагадували розпущені локони біблійного силача.
У листопаді 1908 року «Самсон» досяг швидкості 209 км/год. Для порівняння, на дорогах загального користування тоді дозволялося їздити з максимальною швидкістю 32 км/год. Заїзд проходив на спеціально побудованій гоночній трасі в Ектоні. Рекорд кола протримався шість років.
За кілька місяців до цього автомобіль встановив ще кілька рекордів, але, незважаючи на це, був відправлений на металолом. У 1909 році 20-літровий двигун Napier L48 встановили на катер, який належав гонщикам на швидкісних катерах Персі та Фреду Корнуеллам із Cornwell Pottery, Мельбурн.
Під капотом виставленого на продаж автомобіля встановлений двигун, відновлений за оригінальними кресленнями Napier. Він був запущений 8 липня 1982 року, після 67 років простою. Під час тестів на динамічному стенді відновлений мотор видав майже 180 к.с. на швидкості 161 км/год.
«Samson» брав участь у Фестивалі швидкості у Гудвуді 1994 та 2000 років. А 1999 року удостоївся звання «Найвизначніший історичний автомобіль» на конкурсі елегантності у Пеббл-Біч.