Депутати Європарламенту виступили проти заборони ДВЗ у 2035 році. Європейська народна партія пропонує переглянути ухвалений закон, виходячи з принципу технологічної нейтральності. У споживачів, кажуть депутати, має бути право вибору, і кліматичних цілей можна досягти, комбінуючи різні рішення. Це може бути як синтетичне паливо, так і плагін-гібриди.
Найбільша і найстаріша фракція Європарламенту, Європейська народна партія (EPP Group), опублікувала меморандум, в якому вказала на необхідність перегляду кліматичної стратегії EC у прив'язці до автопрому. Сьогодні галузь генерує 7% валового внутрішнього продукту Євросоюзу, в ній зайнято 13,8 мільйона осіб, тому, якщо все посиплеться, це стане найсильнішим ударом для економіки. Побоювання депутатів не марні, оскільки в наявності зниження темпів зростання продажів електромобілів і скочування окремих компаній у кризу - наприклад Volkswagen і Stellantis.
Насамперед в EPP Group пропонують відкотити гучну заборону на продаж нових легкових і легких комерційних автомобілів з двигунами внутрішнього згоряння. Документ, на думку депутатів, суперечить законодавству ЄС, оскільки скасовує принцип технологічної нейтральності, іншими словами, позбавляє споживачів права вибору. Адже знижувати шкідливі викиди можна не тільки масовим переходом на електрокари. Ще є альтернативні види палива (синтетичне, біо-, водень) і плагін-гібриди, про роль яких чомусь замовчують.
Є в меморандумі EPP Group й інші ініціативи. Наприклад, депутати закликають уряди країн EC активно фінансувати розроблення в галузі ШІ, технологій автономного управління і нових типах палива. Незайвими будуть інвестиції в інфраструктуру, відмова від штрафів, синергія з іншими галузями і перехід до економіки замкнутого циклу, що знизить залежність автопрому від імпорту сировини - переважно, звісно, мається на увазі сировина для батарей.
Щоб стимулювати продажі екологічних автомобілів, держави-члени EC можуть впроваджувати інноваційні схеми підтримки, як-от пільги на купівлю, зниження ПДВ або субсидований лізинг. Загалом, EPP Group пропонує менш стресовий шлях до досягнення кліматичної нейтральності. Наскільки він відповідає цілям Європарламенту, сказати складно, але тут треба брати до уваги, що, загалом, не всі країни підтримали заборону на продаж машин із ДВЗ, і зараз у них з'явилася потужна підтримка.