Не знаєте, як правильно обслуговувати механічну коробку передач? Давайте розбиратися

Не знаєте, як правильно обслуговувати механічну коробку передач? Давайте розбиратися

22 березня 2021
0
Інформація розміщена на правах реклами або надана партнерами:

З питанням своєчасного і правильного обслуговування свого транспортного засобу періодично стикається кожен автовласник, і, якщо із заміною моторної оливи все досить зрозуміло, у кожного виробника є чіткі і детальні рекомендації на цей рахунок, то при заміні оливи в механічній коробці передач у багатьох автовласників може виникнути ряд питань. Наприклад, чи потрібно взагалі здійснювати заміну оливи в даному вузлі? Адже часто керівництва з експлуатації до автомобіля вказують на необхідність контролю рівня робочої рідини в КПП, обходячи стороною рекомендації з повної заміни. Виходячи з цієї інформації, більшість власників автомобілів роблять висновок, що олива в механічній КПП залита на весь термін експлуатації автомобіля і заміни не потребує.

Наведу декілька причин, які вказують на необхідність заміни оливи в механічній КПП:

  1. Окислення оливи при довготривалій експлуатації. Цей процес відбувається при контакті оливи з атмосферним повітрям через систему вентиляції картера КПП і прискорюється постійною зміною робочих температур оливи, яка при їзді в міських заторах може нагріватись до температур вище 100 оC, а під час стоянки холоне до температури навколишнього середовища. Результатом окислення оливи може стати процес корозії деталей КПП, особливо деталей зі сплаву міді, таких як синхронізатори. Процес окислення неминучий для будь-якої оливи, зворотної дії не має і лікується виключно повною заміною мастильного матеріалу.
  2. Накопичення в оливі продуктів зносу і приробки деталей. Таких як дрібні частки металів, які неминуче утворюються під час роботи будь-якого механізму. Якщо ці частки періодично не видаляти, як результат можемо отримати підвищений знос вузла, тому що дані забруднення будуть працювати як абразив, а фільтр, який би їх ловив і утримував (як це реалізовано в двигуні), в механічній КПП не передбачений. Єдиним надійним способом видалення таких часток є повна заміна оливи в коробці передач, в цьому випадку разом з оливою зливається велика частина забруднень.

Ще одне логічне питання – це періодичність заміни оливи, яка, як вже згадувалось вище, часто не вказана в якості робочих операцій при проведенні технічного обслуговування автомобіля. На думку спеціалістів сервісних станцій, які безпосередньо пов’язані з ремонтом і обслуговуванням коробок передач, оптимальним інтервалом є заміна оливи в МКПП кожні 80 – 100 тис. км або кожні 4 – 5 років, в залежності від того, яка подія настане раніше. Такі інтервали дозволяють підтримувати необхідний рівень в’язкісних властивостей і захисних характеристик трансмісійної оливи і, як наслідок, максимально подовжити термін експлуатації механічної коробки передач.

До питання вибору оливи для механічної КПП свого автомобіля варто підходити дуже відповідально. Єдине джерело інформації, на яке можна покладатися, при підборі оливи для вашої КПП, це керівництво з експлуатації автомобіля, яке розроблено автовиробником. В залежності від автомобіля і типу коробки передач, рекомендації можуть бути як загальними, які враховують в’язкість оливи і відповідність стандарту галузі застосування оливи (наприклад 75w-90; API GL-4), так і в якості рекомендації однієї конкретної марки оливи певного виробника. В будь-якому випадку, при виборі оливи не варто заощаджувати на мастильному матеріалі, його зазвичай потрібно не так вже й багато (середній об’єм оливи для повної заміни в МКПП – 2-3 л), та й заміну виконувати доводиться досить рідко. А застосовуючи якісну сучасну оливу, від своєї КПП можна очікувати чіткого переключення передач, відсутності сторонніх звуків і прив’язки характеру роботи агрегату до температурних умов. Найкращим вибором буде застосування повністю синтетичної трансмісійної оливи з високим індексом в’язкості, якісною базою і сучасним пакетом присадок. Такі оливи забезпечать хорошу текучість при низьких температурах, а значить плавне і чітке включення передач. В той же час, синтетична олива забезпечить хороший захист від зносу у важких умовах експлуатації, коли КПП схильна до високого нагрівання, таких як міські затори. Напівсинтетичні оливи також є прийнятним варіантом, хоча порівняно з повністю синтетичними, вже не зможуть забезпечити такий високий рівень захисту і тривалий інтервал заміни. Застосування мінеральних олив в сучасних коробках передач, часто оснащених високотехнологічними двоконусними або карбоновими синхронізаторами, вже вважається невиправданим, через те, що така олива не може забезпечити необхідний рівень захисту деталей КПП від зносу. Однак мінеральні оливи цілком придатні для коробок передач автомобілів 90-х і 00-х років, яких також немало на наших дорогах.

Яку б оливу ви не вибрали, повноцінно забезпечити якість продукту в змозі тільки компанії-виробники олив, які спеціалізуються на випуску інноваційних продуктів, серед таких виробників можна виділити компанію Shell з лінійкою трансмісійних олив Spirax. Даний виробник не лише виробляє різні оливи, але й приймає активну участь в розробці інновацій в сфері трансмісійних олив. При цьому випробування нових продуктів проводяться безпосередньо з залученням автовиробників. Завдяки такому комплексному підходу до розробки і виробництва, часто можна зустріти Shell Spirax в якості рекомендацій до застосування для багатьох сучасних автомобілів. В лінійці Shell Spirax є всі види трансмісійних олив для сучасних механічних коробок передач – синтетичні, напівсинтетичні та мінеральні продукти. І який би продукт з лінійки Shell Spirax ви не вибрали, він забезпечить максимальний рівень захисту вашої КПП протягом всього терміну своєї експлуатації.

Стаття розміщена на правах реклами.
Джерело: https://tfm.kiev.ua/

Обговорення новини

Коментарів поки ніхто не залишив. Станьте першим!

Потрібна авторизація

Вхід | Реєстрація