Несправності турбокомпресора: ознаки та причини

Несправності турбокомпресора: ознаки та причини

01 лютого 2024
0
Інформація розміщена на правах реклами або надана партнерами:

В більшості випадків проблеми з турбіною пов'язані зі зниженим тиском мастила. Така ситуація часто виникає із-за забруднення фільтра. Це призводить до підвищеного зносу осьового підшипника.

Пошкоджуються сальники, в результаті чого з'являється підсос повітря, система втрачає герметичність. Значно росте температура, із-за чого часто вигорає мастило, і ДВС недостатньо змащується.

При виявленні проблем з турбокомпресором необхідно провести діагностику, за потреби – ремонт. Експлуатація з втраченою герметичністю може призвести до серйозних проблем з двигуном. Детально про ремонт турбін можна дізнатись тут: https://turbosto.com.ua/ua/remonted-turbin/.

Ознаки несправності турбіни

На збій в роботі турбокомпресора вказують:

  • підвищена задимленість вихлопних газів, колір змінюється на чорний, синій, або білий;
  • поява запаху горілої моторної оливи;
  • підвищений розхід мастила;
  • силовий агрегат значно довше, ніж звичайно, набирає оберти, помітно порушується робота ДВС на холостих обертах;
  • зниження тяги мотора, погіршуються динамічні характеристики: швидкість та прискорення.

Одна з головних ознак, які вказують на проблему з ТК, - зміна звуків, які він видає. З'являється свист, шелест, стукіт, шипіння, скрип, чи скрегіт.

Причини поломки турбіни

Найбільш поширені фактори, які призводять до поломки турбокомпресора:

  1. Не вистачає мастила. Мастило не знижує силу тертя між комплектуючими частинами. Вони швидко зношуються, можуть критично пошкодитися. Додатково від тертя виділяється більше тепла, що веде до перегріву системи. При відсутності мастила заклинюють підшипники, викривлюється ротор, потрапляє нагар на ущільнювачі.
  2. Забруднене мастило. Низькосортна олива або пошкодження масляного фільтра призводить до пришвидшеного зносу деталей турбокомпресора, з'являється нагар, відкладається сажа, що провокує пошкодження підшипників та валу.
  3. Природний знос. Розрахунковий ресурс комплектуючих частин турбокомпресора з часом закінчується, і ТК потрібно обслужити чи відремонтувати.
  4. Механічні пошкодження. В систему мастила потрапляють мікрочастинки від підвищеного тертя комплектуючих частин або інші абразиви. Можливе порушення герметичності. Часто сторонній об'єкт потрапляє в крильчатку ТК.

Часто поломки виникають, коли турбокомпресор неправильно обслужили чи відремонтували. Проблеми виникають, коли під час обслуговування не був забезпечений необхідний рівень герметичності. Ремонтом повинні займатися спеціалісти, які мають профільні знання, навички та досвід.

Як ремонтують турбіну

Майстри проводять діагностику, використовуючи спеціальне обладнання. Виявляють причину несправності. Далі розбирають вузол і замінюють комплектуючі частини, функціональність яких порушена. Після встановлення нових деталей ТК балансують і встановлюють на двигун.

Профілактика поломки турбокомпресора

Щоб забезпечити розрахунковий ресурс роботи турбіни, необхідно виконувати такі профілактичні міри:

  • достатньо прогрівати двигун перед поїздкою, особливо в холодну пору року;
  • слідкувати за показниками тиску турбіни;
  • проводити заміну моторної оливи в строки, вказані компанією-виробником в технічній документації на автомобіль;
  • використовувати мастило відповідно до сезону: літнє, демісезонне, зимове;
  • своєчасно проводити заміну повітряного та мастильних фільтрів.

Після довготривалої поїздки силовому агрегату необхідно дати декілька хвилин попрацювати на холостих обертах, щоб система охолодження знизила температуру двигуна.

Джерело: TurboSTO

Обговорення новини

Коментарів поки ніхто не залишив. Станьте першим!

Потрібна авторизація

Вхід | Реєстрація