Культовий електромобіль Nissan Leaf, з якого фактично почалася масова електрифікація легкових авто, повернувся у виробництво - цього разу в принципово новому форматі. На заводі Nissan у британському Сандерленді стартувало серійне складання третього покоління Leaf, яке остаточно відмовилося від класичного хетчбеку на користь кросоверної архітектури. Для самої компанії та для британської автомобільної промисловості ця подія має символічне і стратегічне значення: Nissan прямо називає запуск «визначальним моментом», а уряд Великої Британії - найбільшим кроком у локальному EV-виробництві за останні роки.
З 2013 року на підприємстві в Сандерленді було зібрано понад 282 тисячі електромобілів LEAF, і саме тут у вівторок зійшов з конвеєра перший автомобіль нового покоління. Ним став двоколірний Nissan Leaf Evolve у лімітованому бірюзовому відтінку Luminous Teal, оснащений акумулятором ємністю 75 кВт-год. За офіційними даними, така версія забезпечує запас ходу до 610 кілометрів за циклом WLTP, що кардинально змінює позиціонування моделі порівняно з попередніми поколіннями.

Третє покоління Nissan Leaf стало не просто еволюцією, а повноцінним переосмисленням концепції. Автомобіль отримав кросоверні пропорції, вищу посадку та нову платформу, що дозволила суттєво збільшити ємність батареї, покращити аеродинаміку і розмістити сучасні системи допомоги водієві. Для британського ринку новий Leaf пропонується у чотирьох комплектаціях - Engage, Engage+, Advance та Evolve. На старті продажів усі версії оснащуються старшим акумулятором на 75 кВт-год, але компанія вже підтвердила швидкий вихід доступнішої модифікації з батареєю ємністю 52 кВт-год. Такий варіант забезпечуватиме запас ходу до 440 кілометрів і має стати ключовим для масового сегмента.
Цінова політика також відображає зміну статусу моделі. З урахуванням британського державного гранту на електромобілі стартова ціна Nissan Leaf 2026 року становить 32 249 фунтів стерлінгів, що еквівалентно приблизно 42 200 доларам США. Водночас Leaf підтримує швидку зарядку постійним струмом потужністю до 150 кВт, завдяки чому здатен поповнити запас ходу до 440 кілометрів приблизно за 30 хвилин. Це принципово важливий параметр для покупців, які раніше сприймали Leaf як суто міський автомобіль.

Інтер'єр моделі також зазнав глибокої модернізації. Новий Leaf отримав повністю цифрову архітектуру салону з двома 14,3-дюймовими дисплеями - окремо для панелі приладів та мультимедійної системи. Вони працюють на програмній платформі з інтеграцією Google, підтримкою навігації, оновлень «по повітрю» та розширених функцій допомоги водієві, що наближує Leaf до сучасних електрокарів нового покоління, а не до піонерів сегмента десятирічної давнини.
Запуск виробництва нового Leaf у Сандерленді став можливим завдяки масштабним інвестиціям Nissan у британський виробничий кластер. Загальний обсяг вкладень склав 450 мільйонів фунтів стерлінгів, або близько 600 мільйонів доларів США. Ці кошти спрямовані не лише на модернізацію ліній складання, а й на розвиток екосистеми EV36Zero - стратегічної програми Nissan, що передбачає поєднання виробництва електромобілів, акумуляторів та відновлюваної енергетики в єдиному промисловому циклі.

За оцінками компанії, проєкт дозволить зберегти близько 6000 робочих місць безпосередньо на заводі та створити ще кілька тисяч у суміжних ланцюгах постачання.
У Nissan підкреслюють, що Leaf - лише перший етап нового виробничого циклу. Уже з наступного року в межах тієї ж програми EV36Zero у Сандерленді стартує виробництво електричного Nissan Juke, що має ще більше розширити локальну лінійку електромобілів і зміцнити позиції заводу як флагманського центру електрифікації в Європі. Британський уряд у своїй офіційній заяві окремо наголосив, що запуск серійного виробництва нового Nissan Leaf є найбільшим внеском у національну автомобільну галузь з часів початку масового EV-виробництва у 2020 році і сигналом довгострокової довіри до промислового потенціалу країни.