Новий електромобіль Tesla Model 3 спалахнув прямо на трасі

Новий електромобіль Tesla Model 3 спалахнув прямо на трасі

23 вересня 2023
1

У YouTube з'явилося відео (нижче) чергового згорілого вщент електромобіля Tesla. Героєм цього ролика став седан Model 3 2022 року випуску, який спалахнув 13 вересня в Ньюарку, штат Нью-Джерсі, США.

Зі слів водія, перед загорянням він наїхав на якусь річ на дорозі, після чого на екрані з'явилося попередження про наявність критичної проблеми. Як тільки він з'їхав на узбіччя і вийшов з автомобіля, акумуляторна батарея почала диміти, а потім спалахнула.

Раніше подібна проблема була у найпершої Tesla Model S. Кілька автомобілів загорілися, наїхавши на дорожнє сміття. NHTSA провела офіційне розслідування з цього приводу, а Tesla почала встановлювати на автомобілі титанову захисну пластину та алюмінієвий дефлектор.

Після цього Tesla продала понад чотири мільйони Model 3 та Model Y по всьому світу, але подібних випадків загоряння не було. Імовірно, цього разу удар прийшовся в «правильне» місце: уламок просто пробив батарею електромобіля.

Пожежникам, які прибили на місце події, загасити вогонь не вдалося. Седан вигорів практично повністю. Справа в тому, що для акумуляторів характерне таке явище, як термічний розгін. При нагріванні елементи літій-іонної батареї починають саморозігріватися та виділяти кисень, що призводить до самозаймання. Зупинити цей процес ззовні неможливо. Він триватиме доти, поки в батареї не вигорить усе, що може горіти.

Tesla комплектує свої електромобілі акумуляторами з різним хімічним складом. Згоріла в Ньюарку Model 3, ймовірно, була укомплектована літій-нікель-кобальт-алюміній-оксидними елементами (NCA). Такі блоки більш «схильні» до термічного розгону, ніж літій-залізо-фосфатні (LFP). Це пов'язане з тим, що у LFP батарей точка займання - 260°C, тоді як у NCA - близько 150° C.

За даними Національного агентства пожежної безпеки США, щорічно на території країни фіксується близько 170 тисяч автомобільних пожеж. На кожні 100 000 електомобілів припадає близько 25 пожеж на рік, тоді як не тау ж кількість автомобілів з ДВЗ - 1530 випадків. Тобто «паливні» автомобілі спалахують у 61 раз частіше, ніж електромобілі.

Джерело: Autogeek
Фото: InsideEVs

Обговорення новини

NISOLEK  

Тільки паливні авто легше загасити і тобто вони виділяють менше СО

+2ВІДПОВІСТИ  

Потрібна авторизація

Вхід | Реєстрація