Відомо, що складні часи відкривають найгірші людські якості. Як результат, в суспільстві виникають прояви агресії та правопорушень. В залежності від рівня розвитку суспільства, це кишенькові злодії, "історії" на трасах, сканери сигналізацій на парковках та інше.
Ми в нашій роботі вже другий рік є свідками "кіберзлочинності": люди з якоїсь бази отримують смс про виграш авто та посилання на сайт, який має ознаки представництва. Це стосуєтья різних марок, наприклад, зараз активно йде розсилка з посиланням на сайт http://shkoda.in.ua/
Здавалось би, яка проблема, ніхто не реагує на такі "жарти". Це таке наше ставлення. В реальності, ми отримуємо до 200 звернень на день від тих, хто отримує такі смс з перевіркою наявності акції. Також пара людей приїжджає до нас за подраунком, так одиниці, але вони є, роблять дії, які їх просять шахраї: перерахувати незначні кошти, надіслати номер паспорту та інше. Всі реагують по-різному.
Так, адреса реєстрації домену відома, але клони сайта повторюються на різних доменах та без рішення суду жоден домен закрити неможливо, а хакати - не наш метод.
Вчора ми зіткнулися з сітуацією, коли не змогли переконати самі отримувача смс в нашій непричетності до розсилки, та звернулись до поліції.
Дії, які необхідно вжити при отриманні смс та бажанні неігнорування провопорушення:
- звернутись до відділу поліції, написати заяву по отримання такої смс на ваш номер з відомостями про номер та сайт
Далі всі ці заяви передаються до відділу з боротьби з кіберлочинністю та професіонали роблять свою справу.
Зі свого боку хочемо звернути увагу на те, що
- всі офіційні представництва містяться на сайті імпортера будь-якої марки авто. На прикладі за Шкодою, http://www.eurocar.com.ua/mini-apps/autorizovani-partneri-skoda/,
- всі автоцентри мають стаціонарний номер телефону, та перевіряти необхідно саме за ним, а не за мобільними,
- якщо ви не брали участі у якомусь конкурсі чи опитуванні свідомо, де пропонувався автомобіль в якості приза, виграш без вашої згоди та участі, є неможливим,
- пересилати гроші на жоден рахунок без розуміння результату неможна так само як в дитинстві розмовляти з незнайомцями.
Бережіть, будь ласка, себе та близьких.