В Патрульной полиции рассказали о методике работы «фантомных патрулей», то есть обычных с виду автомобилей, со скрытыми спецсигналами и оборудованием для фиксации нарушений ПДД в движении. Полицейских в штатском за рулем таких патрулей не будет.
Пресс-служба МВД Украины обнародовала подробные разъяснения заместителя начальника департамента патрульной полиции Нацполиции Украины Алексея Билошицкого по этому вопросу.
«Автомобили «Фантом» имеют прежде всего превентивную функцию. Их цель - предотвратить правонарушение и возможные негативные последствия на дороге, а не привлечь к ответственности как можно большее количество водителей. Само наличие этих автомобилей на дороге и понимание водителей, что такой автомобиль может так же двигаться в потоке транспорта, и отреагировать на правонарушение в случае обнаружения, дисциплинирует соблюдать ПДД», - сообщил на своей странице в Facebook заместитель начальника Департамента патрульной полиции Алексей Белошицкий.
Кроме того, используются полицейские автомобили без видимых опознавательных знаков, которые могут измерять скорость других автомобилей непосредственно в движении.
«Фантомы» будут работать следующим образом: специальный комплекс на борту регистрирует нарушения во время движения самого автомобиля полиции. Правонарушения фиксируются как по направлению движения «фантома», так и во встречном направлении. В случае регистрации такого события включаются спецсигналы синего и красного цвета, автомобиль нарушителя должен остановиться, а водителя привлечь к ответственности.
Олексій #Білошицький: Останнім часом з’явилось багато чуток і домислів щодо майбутніх автомобілів “Фантом” і принципу їхньої роботи. Практика зарубіжних країн, які мають передовий досвід у безпеці дорожнього руху, доводить, що підхід до контролю за правопорушеннями, особливо швидкісним режимом, має бути комплексним. 1. Автоматична фіксація. 2. Фіксація за допомогою приладів контролю швидкості безпосередньо поліцейськими на дорозі. Використовують прилади типу TruCam (але насправді в тій самій Німеччині, використовують прилади і набагато старіші, і менш технологічні, ніж TruCam). 3. Поліцейські авто, які можуть вимірювати швидкість руху (і не тільки) інших т/з безпосередньо у русі, без видимих розпізнавальних знаків. Нагадаю, що 40% всіх смертей і травм на дорозі пов’язано саме з перевищенням швидкості. Отже, якщо з першими двома пунктами все зрозуміло, то з пунктом 3 виникають певні питання, адже у нас ця система не використовувалась жодного разу. Автомобілі “Фантом” мають насамперед превентивну функцію. Їхня мета - запобігти правопорушенню й запобігти можливим негативним наслідкам на дорозі, а не притягнути до відповідальності якомога більшу кількість водіїв. Сама наявність цих автомобілів на дорозі і розуміння водіїв, що такий автомобіль може так само рухатись у потоці транспорту, і відреагувати на правопорушення у випадку виявлення, дисциплінує водіїв дотримуватися ПДР. Щодо принципу роботи. Спеціальний комплекс, який вмонтовано у “Фантом”, налаштований на “сканування” правопорушень під час руху самого “Фантому”. До того ж правопорушення фіксуються як за напрямком руху “Фантому”, так і в зустрічному напрямку. У випадку фіксації порушення, вмикаються спеціальні сигнали синього та червоного кольору й автомобіль порушника зупиняється. Правопорушення припиняється, а водія притягують до відповідальності. Поліцейські, які несуть службу у “Фантомах” перебувають у форменому одязі, з усіма атрибутами. Як це відбувається на практиці - подивіться у короткому відео. 4 автомобілі та 4 комплекси передано за Програмою безпеки дорожнього руху до патрульної поліції. Наразі відбувається процес технічного монтування та налаштування комплексів.
Опубликовано МВС України Вторник, 16 февраля 2021 г.