Оголошений на 16 грудня протест перевізників Польщі з порядку денного не знімається: запропонований уряду час на прийняття рішень в підтримку транспортного сектору спливає без очевидних результатів.
Автомобільні перевізники зіткнулися з доволі серйозними проблемами - зростанням операційних витрат і дедалі гострішою конкуренцією.
Якщо влада не задовольнить їхні вимоги, вони поїдуть до Варшави ще до Різдва. Про це наприкінці листопада попередила Куявсько-Поморська асоціація автоперевізників, пише pomorska.pl.
Вимоги зводяться до трьох пунктів. Перша позиція у цьому списку стосується Європейського пакета мобільності, зокрема 50% зниження обов'язкових внесків ZUS для водіїв протягом двох років. На такий крок підмоги власники вантажного транспорту дуже сподіваються, але не впевнені в його виконанні.
Друга вимова зобов'язувала б Інспекцію автомобільного транспорту частіше перевіряти міжнародних конкурентів, які здійснюють перевезення в Польщі, особливо з українських компаній.
Є припущення, що такі компанії все частіше реєструються в Польщі, в тому числі в згаданому регіоні, навіть у самому Бидгощі. Зазвичай вони невеликі - мають дві-три вантажівки та офіс у звичайній квартирі, але взагалі не мають автомобільної бази (двір, склади, майстерні).
Третя важлива вимога пов'язана з необхідністю розбиратися в справах експедиції, яка не завжди буває чесною. Іноді буває, що такі компанії вимагають послуги нижче вартості їх надання. Буває, що збитки того чи іншого перевізника обчислюються сотнями тисяч злотих.
Куявсько-Поморська асоціація автоперевізників пропонує запозичити досвід Іспанії чи Франції й за їх методикою організувати соціальні перевірки, які б проводили члени їхньої асоціації. Однак такі перевірки повинні мати законодавчу основу, зазначають в Асоціації.
Контроль полягатиме в основному у перевірці ліцензій та будь-яких інших дозволів на здійснення перевезень.
«Якщо ми не отримаємо запевнень, що вимоги будуть виконані, ми прибудемо до Варшави з тягачами до Різдва, щоб організувати акцію протесту на місці. Ситуація ускладнюється рецесією в економіці Німеччини, яка також є рушійною силою розвитку польської економіки. Конкуренція величезна, транспортні компанії одна за одною банкрутують», - каже президент Куявсько-Поморської асоціації автомобільних перевізників Адам Єндрих.
За підрахунками Адама Єндриха, у Польщі бракує 100 000 професійних водіїв. Близько 40 відсотків водіїв, які працюють в країні, є іноземцями, більшість з них мають білоруське та українське громадянство. Проте українців стає все менше, через їх відтік польські підприємці все частіше наймають водіїв із далеких куточків світу, наприклад, Філіппін.