Донедавна Tesla наголошувала на використанні у складі парку роботизованих таксі серійних електромобілів марки, які при цьому навіть могли мати приватного власника. Лише цього року Ілон Маск (Elon Musk) заявив, що до 2024 року компанія збирається налагодити випуск спеціалізованого транспортного засобу, що керується автоматично. За його словами, проїхатися на такому таксі буде можливо з меншими витратами, ніж автобусом.
Подібне порівняння Маск робив і раніше, і він не був самотнім у своїх прогнозах. За розрахунками представників американської транспортної галузі, у сфері вантажоперевезень заміна водіїв на автопілот дозволить вдвічі скоротити накладні витрати, навіть з урахуванням необхідності внесення абонентської плати за підтримку та розвиток системи автопілота.
У ході квартальної звітної конференції глава Tesla ще раз згадав роботизоване таксі, яке компанія збирається показати наступного року і поставити на конвеєр нового підприємства в Техасі вже у 2024 році. У цього транспортного засобу, як пояснив Ілон Маск, спочатку не буде керма та педалей. Обіцяно й низку інших «хвилюючих технічних інновацій», але головне завдання такої машини — досягти мінімальних експлуатаційних витрат. Якщо порівнювати з поїздкою громадським транспортом, квиток на який у США субсидується, то роботизоване таксі Tesla має виявитися вигіднішим для пасажира. По суті керівництво Tesla вважає, що за рахунок впровадження автопілота вартість поїздки в перерахунку на кілометр шляху знизиться від нинішнього рівня в п’ять чи десять разів.
Як це часто трапляється, роботизовані таксі відразу були призначені Маском на роль головного локомотива зростання бізнесу Tesla у майбутньому. Раніше він бачив у цьому статусі і програмний автопілот, і людиноподібних роботів Optimus (Bot). До кінця поточного року компанія має намір відкрити програму бета-тестування FSD для всіх мешканців США. Терміни виходу на ринку повної версії автопілота Маск більше намагається не згадувати, оскільки йому неодноразово доводилося їх зміщувати.