Представлено перший у світі мотоциклетний двигун V5

Представлено перший у світі мотоциклетний двигун V5

25 грудня 2025
0

Італійський виробник мотоциклів MV Agusta представив одну з найрадикальніших силових установок, які останніми роками з'являлися у світі двоколісної техніки. Йдеться про абсолютно новий п'ятициліндровий двигун, який ламає звичні уявлення про компонування мотоциклетних моторів і водночас демонструє характеристики, ближчі до гоночних агрегатів, ніж до серійних рішень.

На відміну від добре відомих рядних п'ятициліндрових моторів, які асоціюються з Audi, або експериментального VR5 від Volkswagen, інженери MV Agusta пішли власним шляхом і створили унікальну архітектуру, яку самі описують як компактну трапецієподібну схему. У цьому двигуні два циліндри розташовані у верхній частині, а три - в нижній, що одразу робить його візуально і технічно нетиповим. Таке компонування не є дизайнерською екзотикою заради ефекту, а має чітке інженерне обґрунтування.

Ключовою особливістю конструкції стали два колінчасті вали. Передній обслуговує блок із трьох циліндрів, тоді як задній працює з двома. Це рішення дозволило досягти вражаючих показників з точки зору компоновки: новий п'ятициліндровий мотор виявився вужчим за класичну рядну «четвірку» та водночас коротшим за популярні V4, що особливо важливо для масо-габаритного балансу сучасних спортивних мотоциклів. При цьому маса всього агрегату не перевищує 60 кілограмів, що є винятковим показником для двигуна з такими характеристиками.

Ще більше вражає робочий діапазон і віддача. Двигун, який у MV Agusta отримав назву Cinque Cilindri, здатен розкручуватися до 16 000 обертів за хвилину, тобто до рівня, притаманного високофорсованим чотирициліндровим моторам супербайків. За заявами компанії, залежно від конфігурації робочий об'єм може змінюватися в діапазоні від 850 до 1150 кубічних сантиметрів. У максимальному виконанні силова установка розвиває до 240 кінських сил і 135 Н·м крутного моменту при 8500 об/хв, що дозволяє їй перевершувати за піковою потужністю навіть деякі флагманські супербайки з V4, включно з Ducati Panigale V4 R.

Важливо, що досягти потужної та рівної тяги інженерам вдалося без застосування складних систем зміни фаз газорозподілу. У MV Agusta наголошують, що ключову роль відіграє спеціально підібраний порядок запалювання, який забезпечує лінійну характеристику крутного моменту та передбачувану поведінку мотора у всьому діапазоні обертів. Це має позитивно позначитися не лише на динаміці, а й на керованості мотоцикла, особливо в умовах активної їзди.

З погляду компоновки новий двигун не є прямим спадкоємцем жодної з відомих схем. Він не повторює концепцію VR5 із його зміщеними рядами циліндрів і не є просто варіацією на тему V-подібних моторів. За словами розробників, ідея частково перегукується з архітектурою так званого square-four, але з додаванням п'ятого циліндра результатом стала абсолютно самобутня механічна структура, яка не має прямих аналогів у серійному мотобудуванні.

Поки що Cinque Cilindri був представлений як концепт - уперше його публічно показали на виставці EICMA в Італії, одному з головних світових мотосалонів. Водночас MV Agusta вже офіційно підтвердила, що це не суто демонстраційна розробка. Компанія має намір запустити новий п'ятициліндровий двигун у серійне виробництво в найближчі роки. За попередніми планами, агрегат адаптують для цілої низки моделей - від чистокровних спортбайків і «нейкедів» до туристичних мотоциклів, що свідчить про високу універсальність платформи.

Джерело: Carscoops
Фото: MV Agusta

Обговорення новини

Коментарів поки ніхто не залишив. Станьте першим!

Потрібна авторизація

Вхід | Реєстрація