В Україні почали працювати незалежні рейдові групи лісової охорони, екіпажі та автомобілі яких не закріплені за лісовими господарствами й тепер працюють автономно від них.
Рейди мобільних груп проходять під патронатом відділів охорони й захисту лісів регіональних філій ДП «Ліси України». Завдяки такій незалежності усувається «конфлікт інтересів», коли в рамках одного господарства і господарюють, і контролюють.
Першими такі зміни запровадила філія «Столичний лісовий офіс». У недавно створеному структурному підрозділі ДП «Ліси України» сформовано вісім нових рейдових груп, кожна з яких працює на спецавтомобілях. В основному це пікапи.
З'явилися перші результати. Завдяки роботі однієї з нових рейдових груп вдалося вийти на слід організованого незаконного обігу деревини. Нелегальна деревина з незаконної рубки в Покровському лісництві на Житомирщині вивозилась вантажними автомобілями на підпільну пилораму на Рівненщині.
Однак прогнози робити рано. Час згодом покаже, чи будуть такі рейдові екіпажі на патрульних пікапах ефективні й чи стануть вони перепоною незаконним рубкам.
В держпідприємстві сподіваються, що управління групами на регіональному рівні сприятиме більш ефективному їх використання, особливо на «вразливих» ділянках - дубових масивах з дороговартісною деревиною чи угіддях на підступах до населених пунктів.
Рейдові групи мають першими виявляти випадки незаконних рубок, крадіжок, екологічних злочинів, браконьєрства, порушень пожежної безпеки, одразу сигналізуючи про виявлені факти у правоохоронні органи та інші відомства.
Техніка в таких групах, як видно з фото, добротна. Скажімо, Mitsubishi L200 з Житомирською реєстрацією має не більше чотирьох років. Для пікапа такого виконання це вважається малим терміном експлуатації.
В ДП «Ліси України» запевняють, що екіпажі мобільних рейдових патрулів укомплектовані добре. На всі машини встановлено трекери з GPS-модулями для контролю переміщення групи.
В обов'язкову комплектацію екіпажів входять бронежелети, рації, засоби захисту, прилади нічного бачення, боді камери (нагрудні відеореєстратори).
Квадрокоптер є поки в складі лише однієї групи. В комплектацію усіх машин додано бензопили, ліхтарі.
Маршрути роботи груп розроблено так, щоб навантаження на кожну патрульну машину було рівномірним. Завдяки цьому оптимізується використання техніки та витрати палива.