Українські прикордонники тестують вітчизняні всюдиходи «Шалений кочівник» (Nomad), які виготовляють на одному з заводів Київщини.
Випробування йдуть в екстремальних умовах експлуатації. Прикордонники вибирають важкодоступну й практично малопрохідну місцевість з різним рельєфом.
Як повідомляє пресслужба Прикордонних військ, машину заганяли в непрохідне болото, ганяли по ярах, пагорбах, піщаних дорогах, чагарниках і навіть водоймах.
На всіх тестових етапах Nomad (Кочівник) отримав схвальні відгуки.
«Ці машини ефективні там, де звичайна техніка безсила», - зазначив прикордонник-водій Микола.
Це ще довоєнна розробка. Компанія Mad Nomad тоді розробляла всюдихід для лісівників, геологів, єгерів, рибалок, мисливців, мандрівників, рятувальників і, звісно, прикордонників. Щоправда, на той час з кевларова ліврея не передбачалася, хоча до армійської версії довести цю машину не складно.
З невеликими доопрацюваннями під специфіку прикордонної служби амфібія стане у пригоді під час виконання бойових завдань та охорони кордон. Тут всього двоє дверей - передні й кормові. Салон розрахований на шість осіб (5+1).
Амфібія має потужний силовий блок - турбодизельний мотор Cummins 2,8 ISF під 130 к.с. та 6-ступеневу механічну коробку передач. Цей двигун в союзі з КПП виробляє 310 Нм й видає на колесах майже 10 000 Нм крутного моменту.
Для системи підкачування коліс розробники знайшли цікаве рішення, долучивши два автономних компресори. Але чи не найбільший постулат привабливості - в спроможності буксирування.
Маючи власну масу у 2,2 тонни, Nomad буксирує техніку зі значно більшою вагою. На ще довоєнних випробуваннях «Defense Express» амфібія потягнула в одній зв'язці БТР-3 та Дозор-Б загальною масою 20 тонн.
Автомобіль із кузовом з композитного матеріалу на поліефірній основі та запатентованою трансмісією з центральним та колісними редукторами може по суходолу рухатися зі швидкістю до 50 км/год, на воді - до 7 км/год.