«Звір-автомобіль», створений для ралі, дрифту та трекових виступів, адаптований для дороги». Ці кілька слів підсумовують завдання для розробки та інженерії Renault 5 Turbo 3E. Найпотужніший і найсучасніший дорожній автомобіль Renault, ця вражаючаелектрична модель втілює дух бренду Renault та його пристрасть до спорту та конкурентного духу.
Renault 5 Turbo 3E перезавантажує культову спадщину Renault 5 Turbo і Turbo 2 1980-х років, двох швидкісних демонів, які залишили свій слід завдяки їх екстравагантному характеру та інноваційному духу для свого часу, а також своїм вражаючим ралійним виступам. Вони були першими французькими моделями з турбованим бензиновим двигуном, технологією, яку Renault щойно успішно впровадив у Формулі 1 і зараз дуже затребувані як колекційні автомобілі.
Але Renault 5 Turbo 3E також більше, ніж це. Більше, ніж просто рестомод культової моделі, модернізований, інноваційний, електричний і навіть більш екстравагантний і потужний, ніж його попередники, він стверджує свою ідентичність як перший у новому класі автомобілів: міні-суперкари. Як і більші автомобілі, він має вражаючі технічні характеристики (540 к.с., 0-100 км/год менш ніж за 3,5 секунди, карбонова суперструктура тощо), пропонуючи високий рівень налаштування для задоволення всіх вимог. Крім того, він має мінімальне співвідношення довжини/ширини 2,01, що ставить його в один ряд із суперкарами, але у компактному форматі хот-хетча.
Побудований на спеціальній платформі, адаптованій до його амбіцій та продуктивності, Renault 5 Turbo 3E є міні-суперкаром, який займає позицію поряд із Renault 5 E-Tech electric (міський автомобіль) та Alpine A290 (спортивний міський автомобіль). Група Renault таким чином застосовує формулу, вже бачену в 1980-х роках з Renault 5, Renault 5 Alpine та Renault 5 Turbo: сміливий імідж та сильні характеристики Renault у поєднанні з конкурентним духом та досвідом Alpine.
Водночас з'являються інші додаткові сили, такі як Ampere для програмного забезпечення та електронної архітектури, і Mobilize для двосторонньої зарядки (V2L і V2G), а також ряд послуг, щоб зробити електричне водіння легшим: Mobilize Smart Charge, Mobilize Charge Pass і функція Plug & Charge. Деякі партнери також надали свій досвід і ноу-хау для ключових компонентів, таких як мотори в колесах і карбонова суперструктура. Таким чином, Renault 5 Turbo 3E повністю використовує трансформацію групи Renault, керовану планом Renaulution.
Екстравагантний дизайн для спортивності та маневреності
Зовні Renault 5 Turbo 3E спроектований так, щоб виглядати як суперкар: екстравагантний - про що свідчать видатний бампер і розширення заднього крила - при цьому ніколи не відходячи від прагнення до спортивності, маневреності та оптимізованої аеродинаміки. В електромобілі аеродинаміка, як і вага відіграють ключову роль у ефективності автомобіля.
Дизайн Renault 5 Turbo 3E природно натхненний оригінальними Renault 5 Turbo і Turbo 2. Деякі риси та характеристики впізнавані з нещодавнього Renault 5 E-Tech electric, такі як задні ліхтарі та дзеркала заднього виду, але основна ідея проекту полягала у відродженні культової спадщини цих двох моделей 1980-х років, використовуючи передові технології для демонстрації сучасних характеристик та оптимізації продуктивності. Це концепція ретро-футуристичного дизайну, вже застосована до Renault 5 і Renault 4, перезавантажених як Renault 5 E-Tech electric і Renault 4 E-Tech electric.
Щоб відродити генетичну базу оригінальних Renault 5 Turbo і Turbo 2, Renault 5 Turbo 3E побудований на новій платформі зі спеціально розробленою архітектурою заднього приводу. Порівняно з Renault 5 E-Tech electric (3,92 м завдовжки і 2,54 м колісної бази), лобове скло було переміщено назад, а колісна база подовжена (2,57 м), щоб досягти справді вражаючих розмірів (4,08 м завдовжки, 2,03 м завширшки, 1,38 м заввишки), які демонструють витончені лінії. Наприклад, стійка лобового скла здається, ніби плавиться до передніх коліс. З такими розмірами Renault 5 Turbo 3E має довжину міського автомобіля при ширині суперкара. Завдяки своїй комбінованій продуктивності він створив категорію «міні-суперкарів».
Спереду Renault 5 Turbo 3E зберігає ту ж компоновку, що й його попередники: квадратні фари - тепер з LED-технологією - зливаються з краєм капота, тонка смужка з трьома центральними секціями та двома додатковими квадратними фарами, які спочатку були дальнім світлом, а тепер замінені на світлодіодні денні ходові вогні.
Аеродинамічний спліттер, що проходить навколо переднього бампера, і великий повітрозабірник на капоті допомагають оптимізувати притискну силу для ідеального балансу між передньою та задньою частинами. Щоб максимізувати ефективність повітряного потоку, повітрозабірники з боків бампера спрямовують повітря перед колесами, а бічні повітрозабірники на задніх крилах спрямовують потік під фарами, за автомобілем. Ми маємо на увазі верхні бічні повітрозабірники. Нижні бічні повітрозабірники охолоджують гальма. Лівий повітрозабірник також приховує люк для зарядки.
Ось переклад українською:
Збоку спеціальна окантовка проходить навколо стійок лобового скла та лінії даху кабіни, зливаючись із заднім спойлером, що є відсиланням до оригінальних Renault 5 Turbo і Turbo 2. Аеродинамічний спліттер (обвіс) перетинає кузов між двома задніми ліхтарями. Під бампером знаходиться дифузор, ефективність якого максимізується завдяки конструкції бампера, що розширюється з обох боків.
Renault 5 Turbo 3E, строго 2-дверний, 2-місний автомобіль, приховує 20-дюймові колеса, кожне з яких оснащене електродвигуном, під їх розширеними арками. Вся електроніка розташована між ними, а батарея знаходиться під підлогою. Така архітектура звільняє багато місця в багажнику для багажу - унікальна пропозиція для такого спортивного автомобіля - при цьому знижуючи центр ваги.
Технічна архітектура призначена для ультрапродуктивності
Як і Renault 5 E-Tech electric, Renault 5 Turbo 3E був розроблений на платформі та архітектурі, спеціально призначених для електромобілів, щоб досягти найвищих рівнів продуктивності без компромісів. Метою було зробити автомобіль якомога легшим для неперевершеної маневреності та швидкості, відповідно до стандартів суперкарів, тобто 0-100 км/год менш ніж за 3,5 секунди.
Це завдання було покладено на Alpine, інженери якої розробили спеціальні знання в галузі електричних спортивних автомобілів з моделями A110 E-ternity, A290 і A390. Інженери розробили спеціальну алюмінієву платформу, здатну вмістити будь-яку архітектуру. Для силової установки вони обрали задньомоторну архітектуру з моторами в колесах (архітектура заднього приводу) для чотирикратної переваги:
- потужний крутний момент у 4800 Нм;
- ще миттєвіша передача потужності порівняно зі звичайним електродвигуном - для ефекту, схожого на турбіну минулих років, але без затримки;
- значна економія ваги та простору на задній осі;
- маневреність, покращена за рахунок окремого керування двома двигунами.
Батарея розташована під підлогою, знижуючи центр ваги та дозволяючи інженерам Alpine, відповідальним за налаштування та підвіску, повністю розвинути свої ідеї для автомобіля, досягаючи максимальної маневреності, неймовірної продуктивності та видовищних можливостей для дрифту (з функцією допомоги при дрифті та вертикальним ручним гальмом у стилі ралі) для справжніх водійських відчуттів. З цієї ж причини суперструктура автомобіля виконана з карбону, міцного та легкого матеріалу.
Renault 5 Turbo 3E важить не більше близько 1450 кілограмів загалом, включаючи батарею на 70 кВт год. З силовою установкою потужністю 540 к.с. (2 x 200 кВт), він має виняткове співвідношення потужності до ваги 2,7 кг/к.с., подібно до культових суперкарів. Очікуваний час розгону 0-100 км/год менш ніж за 3,5 секунди та запас ходу понад 400 км на дорозі (WLTP комбінований запас ходу очікує на сертифікацію). Повна зарядка акумулятора змінним струмом займає близько восьми годин за допомогою вбудованого зарядного пристрою на 11 кВт.
Для більш спортивного водіння на треку Renault 5 Turbo 3E зможе виконати кілька гарячих кіл з максимальною швидкістю до 270 км/год, перш ніж розпочати швидку зарядку постійним струмом до 350 кВт завдяки своїй архітектурі на 800 вольт. Зарядка акумулятора з 15 до 80% займе всього 15 хвилин. Для обгону кнопка на кермі забезпечує збільшення потужності. Інша кнопка дозволить налаштувати рекуперативне гальмування на чотири рівні. Нарешті, з MULTI-SENSE будуть доступні чотири режими водіння: Snow (Сніг), Regular (Звичайне), Sport (Спорт) і Race (Перегони), який також включає функцію допомоги при дрифті.
Спортивний, підключений інтер'єр
Інтер'єр буде демонструвати спортивні наміри, з ковшовими сидіннями та шеститочковими ременями безпеки, компонентами, виготовленими переважно з карбону для зменшення ваги автомобіля, і преміальними матеріалами, такими як алькантара для сидінь і панелі приладів. Вертикальне ручне гальмо в стилі ралі додасть завершальний штрих до цієї зарядженої атмосфери.
Перед водієм 10,1-дюймові та 10,25-дюймові екрани OpenR відображатимуть інформацію про водіння, навігацію та мультимедіа через інтерфейс, натхненний панеллю приладів оригінальних Renault 5 Turbo і Turbo 2, забезпечуючи сучасний, підключений досвід водіння, очікуваний від автомобіля, схваленого для доріг, навіть зі спортивними характеристиками. У цьому відношенні система OpenR Link з вбудованим Google, вже баченим на Renault 5 і Renault 4 E-Tech electric, надасть доступ до широкого спектру сервісів Google, які постійно оновлюються протягом місяців і років. Вони включають Google Maps, що дозволяє водіям планувати свою подорож і також планувати зарядку до місця призначення.
Повністю кастомізована ліврея
Renault 5 Turbo 3E буде доступний у виборі зовнішніх і внутрішніх кольорів, деякі з яких нагадують історичне оформлення Renault 5 Turbo і Turbo 2, такі як Rouge Grenade, що бачили на серійних моделях, або жовто-біло-чорне гоночне оформлення моделі ралі «Tour de Corse 1982». Також будуть доступні нові варіанти оформлення для «джентльменів-водіїв» або сучасні варіанти.
Водночас клієнти отримають широкий вибір варіантів персоналізації, починаючи від зовнішнього оформлення до внутрішнього оздоблення (сидіння, панель приладів, дверні панелі, центральна консоль тощо). Разом із дизайнерами Renault вони зможуть комбінувати варіанти, щоб створити свій власний унікальний автомобіль.
1,980 пронумерованих екземплярів
Винятковий автомобіль для вимогливих клієнтів вимагає виняткового маркетингового підходу! Як привілейовані партнери, дилери, які зарезервують автомобіль, братимуть участь у його попередньому фінансуванні за принципом «авансового фінансування». Справжнє колективне зусилля, яке також включає клієнтів. Renault 5 Turbo 3E буде доступний на кількох ключових ринках, включаючи Європу, Близький Схід, Японію та Австралію, у кількості 1980 одиниць - данина року, коли був запущений оригінальний Renault 5 Turbo - кожен з яких буде пронумерований. Клієнти зможуть вибрати свій номер при замовленні. Резервування відкриється в найближчі тижні, а перші поставки відбудуться протягом 2027 року.
Технічні дані
Розміри і вага
- Довжина: 4.08 м
- Ширина: 2.03 м
- Висота: 1.38 м
- Колісна база: 2.57 м
- Кліренс: 118 мм
- Вага: 1,450 кг
Платформа
- Спеціально розроблена електрична платформа
- Архітектура 800 вольт
Силова установка і батарея
- Електричні вбудовані мотори в задніх колесах 2 x 200 Квт (540 к.с. / 4,800 Нм)
- 70 кВт год літій-іонна батарея
- WLTP запас ходу до 400 км
Зарядні пристрої
- 11 кВт змінного струму двосторонній (час зарядки змінним струмом 0-100 %: годтин)
- 350 кВт постійного тсруму (час зарядки постійним струмом 15-80 %: 15хв)
Продуктивність
- Від 0 до 100 км/год: < 3.5 сек
- Найвища швидкість: 270 км/год (на треку)
ПРО RENAULT
Renault, історичний бренд мобільності та піонер електромобілів у Європі, завжди розробляв інноваційні автомобілі. Зі стратегічним планом «Renaulution» Renault розпочав амбітну трансформацію, спрямовану на створення цінності, рухаючись до більш конкурентоспроможного, збалансованого та електрифікованого асортименту. Його амбіція полягає в тому, щоб втілювати сучасність та інновації в технологіях, енергетиці та послугах мобільності в автомобільній промисловості та за її межами."